به گزارش جارچی اخبار؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور بیان داشت: استان اصفهان در حوزه آب شرب دچار تنش نیست، بلکه دچار بحران است که در این راستا اجرای طرح های آبرسانی و انتقال آب به اصفهان یکی از مطالبات مردم و مدیران استان اصفهان می باشد.

هاشم امینی گفت: در استان اصفهان مصرف آب خانگی در هر ماه ۱۱ مترمکعب است، که این میزان در کشور ۱۵ مترمکعب و متوسط مصرف استاندارد آن نیز ۲۰ مترمکعب در ماه می باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع نشان دهنده وضعیت بحرانی استان اصفهان در تأمین و پایداری آب شرب و بهداشت است در صورتیکه برخی می گویند که اصفهان مشکلی برای آب ندارد.

یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی

امینی با اشاره به یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و  روستایی در استان اصفهان گفت: یکی از برنامه های وزارت نیرو یکپارچه‌سازی بخش تامین و توزیع آب شرب و بهداشت و تامین آب روستا بود که با یکپارچه‌سازی آن  شاهد ایجاد جهش در خدمات‌رسانی به مردم در مناطق مختلف روستایی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: یکی از رویکردهای شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بودجه ۹۹ روستا محور شده است تا بتوانیم  با برنامه جهادی و منسجم سطح خدماتی روستاها را به شهرهای همجوار آن نزدیک کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین با اجرای پویش الف- ب- ایران هر هفته در استان های مختلف کشور افتتاح پروژه داریم که در راستای افزایش امیدبخشی در سطح جامعه اجرای این پویش ادامه خواهد داشت.

امینی ادامه داد: در اسفندماه  سال گذشته با اجرای پویش الف- ب- ایران ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۸۵ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

بازسازی شبکه فاضلاب شهری در اصفهان

مدیرآبفا اصفهان با اشاره به بازسازی شبکه فاضلاب شهری در اصفهان گفت:  بازسازی شبکه فاضلاب شهری با اعتبارات فاینانس خارجی در خیابان های میر، مشتاق، آبشار، کمال اسماعیل با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی افزود: همچنین احداث شبکه فاضلاب در محلات خیابان‌های امام خمینی، کاوه، جاده فرودگاه، حصه انجام  شد و شبکه فاضلاب در این مناطق به اتمام رسید.

این مقام مسئول گفت:امیدواریم  با برنامه ریزی های انجام شده شبکه فاضلاب در محلات جی شیر، روشن دشت، پینارت و شهید کشوری نیز اجرا شود.

امینی بیان داشت: آبرسانی به شهر باغشاد و ۸ روستای لنجان در مجاورت تصفیه خانه باباشیخعلی انجام گردیده و در ماه های آینده نیز آبرسانی کامل به شهر باغ بهادران انجام می‌شود.

افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در اصفهان

مدیرآبفا استان اصفهان گفت: درپی شیوع ویروس کرونا مصرف آب در استان ۱۸ درصد افزایش داشت و در حال حاضر شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف آب در اصفهان با توجه به پیک مصرف تابستان هستیم که از مردم درخواست داریم با توجه به محدودیت هایی که در زمینه آب وجود در زمینه مصرف آب مدیریت داشته باشند.

وی با اشاره به  پروژه های آبفا در سال ۹۹ بیان کرد: اصلاح و بازسازی ۲۴۰ کیلومتر شبکه آب استان که در سال گذشته، ۲۳۷ کیلومتر بود تکمیل شده است.

هاشم امینی افزود: همچنین مطالعات آبرسانی به شهرستان فریدونشهر، مطالعات تامین آب بخشی از مجتمع های روستایی اردستان و مطالعات آبرسانی به بخش مرکزی و تامین آب بافت مرکزی اصفهان از جمله دیگر اقدامات آبفا در سال ۹۹ است.

برطرف شدن افت فشار آب در قائمیه اصفهان

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین با توجه به افت فشار آب در محلات قائمیه و بلوار شفق  اصفهان مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در این محلات احداث خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرو بودن اصفهان در زمینه هوشمندسازی شبکه های آب و فاضلاب اظهار داشت: از دیگراقدامات آبفا اصفهان حفر و تجهیر چاه‌ها در بخش های روستایی است که حفر و تجهیز ۱۷ حلقه چاه در روستاها و اجرای ۳۱۰ کیلومتر لوله آب در شهر، روستاهای استان از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان ادامه داد: در حوزه شهری اصفهان آب بدون درآمد و پرت آب ۱۶.۱ درصد است که این میزان پرت در روستاها ۳۵ درصد است ودر این زمینه اصفهان سرآمد کشور در کاهش آب بدون درآمد است.

امینی  تصریح کرد: در سال جاری توسعه ۲۲۰ کیلومتری شبکه فاضلاب در استان در دستور کار است که این میزان در سال گدشته ۲۰۵ کیلومتر بود.

ارائه ۲۳ خدمت غیرحضوری به مشترکین آبفا در استان اصفهان

وی همچنین  از ارائه ۲۳ خدمت غیرحضوری به مشترکین آبفا در استان اصفهان خبر داد و گفت: آبفا اصفهان با داشتن چهار مدیریت تحت عنوان خدمات مشترکین، پیاده سازی و اجرای تعرفه ها، وصول و درآمد و مشترکین خاص در تلاش است در سطح استان خدمات شرکت را به بهترین نحو در اختیار مشترکین قرار دهد.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان افزود: سامانه ۱۵۲۲ برای ارائه خدمات ۲۳ گانه در ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت شهروندان است و مشترکین برای انجام امور خود نیازی به حضور در شرکت آبفا ندارند.

حذف قبوض کاغذی آب بهاء در اصفهان

هاشم امینی همچنین بیان داشت:یکی دیگر از اقدامات شرکت آبفا اصفهان حذف قبوض کاغذی بود که در سال گذشته با حذف قبوض کاغذی و ایجاد سامانه پیامکی اعلام قبوض در جهت حفظ محیط زیست و توسعه دولت الکترونیک کوشیدیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: لوله گذاری و تامین تجهیزات این طرح در حال پیگیری است و مدیریت استان در نظر دارد بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ را از سال آینده وارد مدار کند.