‍«مسعود آقازیارتی» روز دوشنبه در گفت و گو با ما افزود: کارخانه نورد آلومینیوم سازی اراک در ساعت پنج و ۳۷ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه) طمعه حریق شد که برای مهار آن بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره ۲ و یک از کوی صنعتی و کوی مصطفی خمینی به همراه خودروی تانکر پشتیبان از ایستگاه شماره ۱۱ واقع در کوی الغدیر به محل حادثه اعزام شدند.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل ازایرنا, وی بیان کرد: در این حادثه یکی از دستگاه‌های نورد این کارخانه در داخل یک سوله بزرگ به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده بود و آتش به سقف کارگاه سرایت کرده بود و فن‌های هواکش پشت بام را نیز در بر گرفته بود و هر لحظه بر شدت آتش اضافه می‌شد.
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: آتش‌نشانان در این عملیات به ۲ گروه تقسیم شدند که گروه اول به داخل سوله رفتند و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، کانون آتش را هدف گرفتند و گروه دوم خود را به پشت بام سوله رسانده و با لوله کشی و استفاده از چندین رشته لوله آبدهی مشغول به خاموش‌سازی آتش شدند.
آقازیارتی عنوان کرد: با سرعت عمل انجام شده آتش‌نشانان مهار و از سرایت آن به دیگر دستگاه‌های داخل سوله و قسمت‌های دیگر سقف که از نوع پشم شیشه بود جلوگیری شد.

وی گفت: عملیات اطفای حریق آتش‌نشانان در این حادثه به مدت یک ساعت به طول انجامید و این حادثه مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.