قدرت الله مهدیخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر اظهار داشت: با وجود بازگشایی این مسیر با تلاش شبانه روزی نیروهای راهدار، به هموطنان توصیه می شود در صورت ضروری نبودن سفر به دلیل شرایط نامساعد جوی مسافرت خود به گیلان را به تاخیر انداخته و به روزهای آینده موکول کنند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین موجود از محدوده رودبار تا رشت و کندی عبور و مرور در این بخش از آزادراه قزوین-رشت، اظهار داشت: با وجود باز شدن آزادراه قزوین-رشت اما مسیر برخی شهرهای گیلان به یکدیگر مسدود بوده و مسافران در صورت سفر به این مناطق ممکن است با مشکل روبرو شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: روز گذشته نیز مشکلی به لحاظ تردد در مسیر قزوین-رشت در محدوده استان قزوین وجود نداشت اما به دلیل کولاک و بارش شدید برف در استان گیلان، این مسیر ارتباطی مسدود شد.

این مسوول به رانندگان و مسافران در صورت ضرورت سفر توصیه کرد که زنجیر چرخ، البسه گرم، جیره غذایی و سوخت کافی به همراه داشته باشند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, مهدیخانی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه مدیریت بحران به عنوان معین استان گیلان انتخاب شده است،اظهار داشت: ۲۰ دستگاه ماشین آلات راهداری شامل لودر، گریدر و برف روب و … به همراه ۱۵ نیروی متخصص و واکنش سریع امدادگر از جمعیت هلال احمر قزوین به همراه هفت تیم از گروه های تخصصی شرکت برق قزوین برای کمک به اتصال برق در نقاط مشکل دار گیلان به این استان اعزام شده و مشغول خدمت هستند.

آزادراه قزوین-رشت از جمله راه های پرتردد کشور است که ۱۷۰ کیلومتر طول دارد.

این مسیر اتصال کننده پایتخت به گیلان و همچنین هدایت کننده ترافیک بخشی از استان های شمال غربی به مرکز کشور است.