اولین برداشت گل گاو زبان از منطقه گلستانه مشهد اردهال آغاز شد.

حسین کاظمی در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار از کاشان، اظهار داشت: برای اولین بار روستای گلستانه مشهد اردهال به صورت پایلوت کشت گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان و ژرانیوم(عطر چای) را آغاز کرده و با توجه به کم آب بر بودن و صرفه اقتصادی این گیاهان زمینه اشتغال بیشتری را برای جوانان و کشاورزان منطقه بوجود آورده است.

بازنشسته نیروهای مسلح با بیان اینکه در راستای منویات مقام معظم رهبری و جهش تولید، کشت این گیاه صادرات خوبی را برای منطقه و کشور رقم میزند افزود: گیاه گل گاوزبان به صورت هر کیلو گل خشک ۱۳۰ دلار معادل ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

کاظمی تصریح کرد: منطقه گلستانه مشهد اردهال قابلیت کشت دو هکتاری گیاهان دارویی را دارد که از هر هکتار ۲۵ تن گل تر گاوزبان معادل ۲۵۰۰ کیلوگرم گل خشک زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم میکند.

وی از مسولین خواست تا با حمایت بیشتر از کشاورزان منطقه زمینه صادرات و ارز آوری بیشتر این گیاه دارویی را به کشورهای شرق آسیا، قطر، عراق و … فراهم کنند.

کاظمی تاکید کرد: در حال حاضر صادرات به کشور دبی را داریم و چشم انداز ما در بخش گیاهان دارویی منطقه به کل جهان است زیرا ظرفیت ویژه منطقه می طلبد تا تلاش بیشتری در این زمینه شود.

وی افزود: فرآوری گیاهان دارویی نیز می‌تواند جایگاه بهتری را برای منطقه رقم بزند و تولید شربت و دمنوش و مشتقات این گیاهان اشتغال زا است.

به گزارش سراج: گیاه گل گاوزبان از دیر باز بین مردم جایگاه ویژه درمانی داشته و سرشار از منیزیم، ویتامین ث و آهن می باشد که در درمان اظطراب و بیماری‌های روحی موثر بوده است.