مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مراکز انتقال خون استان، مردم بدون ترس و واهمه برای اهدای خون به این مراکز مراجعه کنند.
به گزارش جارچی اخبار، وحید مثمر، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در راستای مقابله با کرونا تمامی مراکز انتقال خون استان به طور مرتب ضدعفونی شده و تمام موارد بهداشتی رعایت می شود، بنابراین مردم می توانند با خیال راحت برای اهدای خون به این مراکز مراجعه و اقدام به اهدای خون خود به نیازمندان کنند.
وی اظهار داشت: در این راستا و برای پیشگیری از معطلی و تجمع در این مراکز، اهدا کنندگان می توانند با مراجعه به سایت nobatdehi.ibto.ir اقدام به دریافت نوبت کرده و در زمان مقرر برای انتقال خود به این مراکز مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌شرقی با بیان این‌ که آمار اهداکنندگان خون در استان کاهش یافته و در نتیجه ذخایر خونی آنان کاسته شده است، از افراد خیر و نوع دوست خواست در تامین نیاز خونی بیماران، مراکز انتقال خون را یاری کنند.
مثمر، ادامه داد: بیماران قلبی، سرطانی و خاص و مصدومان سوانح رانندگی، بیشترین مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی بوده و تامین نیاز خونی آنان نیاز به کمک اهداکنندگان است.
وی داشتن ۱۸ تا ۶۰ سال، وزن بالای ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه بیماری‌های مزمن، نداشتن سابقه تب و علائم تنفسی اهدا کننده و یا افراد ساکن منزل در یک ماه اخیر،مصرف نکردن برخی داروها مانند آسپرین، نداشتن رفتارهای پرخطر و اعمال دندان پزشکی در یک هفته گذشته را از جمله شرایط پذیرش خون اهداکنندگان اعلام کرد.
آذربایجان شرقی دارای ۲ پایگاه انتقال خون در تبریز و یک پایگاه در هر یک از شهرستان‌های مراغه و میانه است.