به گزارش جارچی اخبار؛ آزاده فرشاد، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر، انتخاب شعار “دانش بیشتر برای مراقبت بهتر” را از بهترین شعارها در طول سال‌های گذشته دانست و افزود: همگی به تاثیر دانش، آموزش و افزایش سطح آگاهی اذعان داریم. زیرا دانش بیشتر و انتشار اطلاعات درست با تدابیر کارشناسی با موضوع خانواده و محوریت زنان از مهمترین عوامل موثر در کنترل و مقابله با آسیب های اجتماعی ازجمله اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به درصد روبه افزایش اعتیاد زنان و از سویی دیگر کاهش سن ابتلا به این بلای خانمانسوز، گفت: دو موضوع مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، ابتدا استمرار فرایند آموزش زنان و خانواده  است که هرچند بدلیل کرونا، با وقفه ای مواجه شدیم، ولی از طرفی مانع از تجمعات شده که این محدودیت نیز کمک کننده بود. وی دیگر عامل مهم را، افزایش تسهیل گری در مناطق خاص و پرخطر بیان کرد که در این طرح، آموزش های تسهیل گرانه زنان و درمان دنبال می شود.

فرشاد در ادامه، از پیوستگی رفتارهای معتادان  متجاهر، کارتن خوابی و تکدیگری صحبت کرد و محوریت کار را آموزش خانواده دانست و افزود: شرابط فعلی شیوع بیماری کردنا نیز با این موارد آمیخته شده است.

وی از درمان نیمه اجباری براساس ماده ۱۶ سخن راند که با تلاش هایی این افراد  به مراکز درمان هدایت می شوند. فرشاد  از مراکز تی سی یا توانمندسازی زنان نام برد که  ارائه خدمات توانمندسازی  شامل آموزش های فنی و حرفه ای، تسهیلات اشتغال و وام های خوداشتغالی برای بازگشت این گروه از آسیب دیدگان اجتماعی به جامعه است.

معاونت پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اصفهان با اشاره به انتخاب روز ۲۶ ژوئن مصادف با ۶ تیر بعنوان روزجهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: از ۳۰خرداد تا ۶ تیرماه، برنامه های متعددی با هدف آگاه سازی، آموزش و ایجاد حساسیت در خصوص جامعه هدف دنبال می شود.

سمیه کریمی گفت: بهزیستی در سه سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالث فعالیت دارد که با انتشار اطلاعات و پیامدهای تلخ ناشی از مصرف مواد هشدار می دهد. همچنین، اقدامات خاصی برای افراد درگیر انجام می دهیم و در سطح سه، افراد آسیب دیده را درمان می کنیم.

کریمی از فعالیت ۵۵ م%B