به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، در آیینی از ۴ نفر از هنرمندان صنایع دستی شهرستان کاشان که نشان جهانی صنایع دستی دارند تجلیل شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار از کاشان،در فرهنگسرای علامه ملا محسن فیض کاشانی با بیان اینکه استادان سیفالله بینوا، محمد بینوا، محمود تمتاجی و جمشید خداداد در رشته هاید زری بافی ، شر بافی ، و مخمل بافی فعالیت دارندگفت: اکنون، ۱۰۰ کارگاه صنایع دستی و هزار هنرمند در کاشان هستند که این تعداد برای شهر ۴۰۰ هزار نفری کاشان ناچیز است.
مهران سرمدیان، با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنایع دستی باعث ایجاد اشتغال می شود، افزود: در سالجاری ۳۵ پروانه فعالیت در ۶۷ رشته صنایع واگذار که اشتغال ۳۵ نفر را فراهم نموده است وی گفت:توجه به صنایع دستی و دستاوردهای پیشینیان، افزون بر حفظ اصالت و فرهنگ غنی ایران اسلامی، موجب رونق تولیدات داخلی و افزایش جذب گردشگر نیز در کشور می شود.
وی با اشاره به اینکه در این ائین از ۱۰ خانم و اقا که در رشته های صنایع دستی نشان ملی دریافت کردند تجلیل می شود اظهار داشت:این هنرمندان در رشته های معماری سنتی ، مینا کاری ، کاشی مرق، سفالگری و صنایع دستی مخمل بافی ، زربافی، شر بافی وفرش بافی در کاشان فعالیت می کنند.