سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز مصوبات صد و هفتاد و دومین جلسه این شورا را تشریح کرد.
کریم صادق زاده تبریزی در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار، با اشاره به ضرورت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع بخش مهمی از مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر تبریزبه موضوع پیشگیری از بیماری کرونا اختصاص داشت.
وی درخواست تعطیلی بازار قدیمی و کلیه پاساژ ها و مراکز تجاری و تفریحی تبریز بطور کامل تا پایان پنجم فروردین را از جمله این مصوبات خواند و گفت: نظر به وضعیت ویژه ای که در شهر تبریز به وجود آمده و با توجه به اینکه بازار و مجتمع های تجاری که محل جذب مسافر می باشد، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به نمایندگی از سوی شهروندان از مدیران ارشد استانی و کشوری درخواست کردند که بازار قدیمی و کلیه پاساژ ها و مراکز تجاری و تفریحی بطور کامل تا پایان پنجم فروردین تعطیل شود که با توافق اعضا شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.
وی ادامه داد: با تصویب اعضای شورا و براساس لایحه شهرداری، با توجه به وضعیت ویژه کشور در شیوع ویروس کرونا کلیه ضوابط و تخفیفات لازم الرعایه در اسفند ماه ۹۸ تا آخر فروردین ماه عیناً تسری یافت.
صادق زاده افزود: اعضای شورای شهر تبریز با توجه به شرایط ویژه کشور و در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مراجعه مردم به مناطق مختلف شهرداری، این طرح را تصویب کردند.
به گفته وی بر این اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص اعمال تخفیف فصلی در عوارض مربوط به سه ماهه چهارم سال ۹۸ به شرط پرداخت نقدی تا پایان فروردین ۹۹ معتبر است.
صادق زاده در ادامه همچنین از تصویب اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با کرونا به شهرداری تبریز از سوی شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات پیش بینی نشده به منظور مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از شیوع آن و توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مناطق کم‌برخوردار شهر، به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
کریم صادقزاده با بیان اینکه یکی از دغدغه های اعضای شورا وضعیت سلامتی و بهداشتی گارگران شهرداری در شرایط کنونی است گفت: بحث خرید ماسک و مواد ضد عفونی کننده حوزه کارگران خدمات شهری در دستور کارقرار دارد.
صادقزاده خاطرنشان کرد:در این جلسه با پیشنهاد شهردار تبریز به شورای اسلامی شهر بخشودگی اجاره بهای کلیه واحدهای تجاری و خدماتی با مالکیت شهرداری شامل مغازه‌ها، سرقفلی، کیوسک‌های شهری و میادین تره‌بار، و شرکت‌های تابع شهرداری، در اسفند و فروردین تصویب شد.
وی گفت: این بخشودگی شامل اجاره بهای کلیه واحدهای تجاری و خدماتی با مالکیت شهرداری شامل مغازه‌ها، سرقفلی، کیوسک‌های شهری و میادین تره‌بار، و شرکت‌های تابع شهرداری، است.
وی افزود: در این جلسه همچنین لوایح ارسالی شهرداری بویژه لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تجویز مسیرگشایی امتداد خیابان شهید شریفی از محل سه راه بهشتی و تا عکاسی آیدین در فاز اول و همچنین در فاز دوم از عکاسی آیدین تا خیابان مفتح در حوزه منطقه چهار و ده همانا تملک مغازه‌های سرقفلی آن مناطق بر اساس لایحه ارسالی شهرداری در جهت رفاه وآسایش اهالی تصویب شد.