رییس هیات تکواندوی آذربایحان‌شرقی با اشاره به اینکه این رشته ورزشی بیش از ۱۳۵ مدال رنگین آسیایی، جهانی و المپیکی را برای استان کسب کرده است، گفت: ادغام هیات و خانه تکواندوی استان یک تجربه شکست خورده است.
به گزارش جارچی اخبار، جعفر رنجبر پور یکشنبه در خصوص واگذاری سالن ورزشی هیات تکواندوی تبریز به یک رشته ورزشی دیگر به ایرنا افزود: هیات استان در این مورد اعتراض خود را هم به اداره کل ورزش و جوانان و هم به معاونت ورزشی اداره کل ارسال کرده است.
رییس هیات تکواندو آذربایحان شرقی خاطرنشان کرد: درست است تمام هیات های ورزشی حق داشتن حداقل یک سالن ورزشی را دارند، ولی اداره کل ورزش و جوانان باید در برنامه های کلان خود بین هیات های ورزشی که هم توسعه همگانی دارند و هم قهرمان پرور هستند، فرقی قائل شود.
وی ادامه داد: تصمیم جدید اداره کل ورزش و جوانان استان مبنی بر تحویل سالن ورزشی هیات تکواندو تبریز به یک رشته دیگر نوعی اجحاف و نادیده گرفتن موفقیت های رشته تکواندو آذربایجان شرقی است و بی شک این تصمیم ترمزی بر رشد و پیشرفت تکواندو استان خواهد بود.
جعفرپور با بیان اینکه تداوم افتخارات تکواندوی آذربایحان شرقی تا حدی بوده که در مسابقات آسیایی جاکارتا سه مدال از پنج مدال کسب شده توسط نمایندگان استان، شامل ۲ طلا و یک نقره، در رشته ورزشی تکواندو بوده است، گفت: ممکن است این تصمیم مدیریت ورزشی را زیر سوال ببرد که با چه تفاوتی نسبت به دیگر رشته های ورزشی این تصمیم گرفته شده است.
وی در مورد خانه تکواندوی آذربایجان شرقی نیز گفت: زمانی که خانه تکواندو به هیات تحویل داده شد، به شکل نیمه مخروبه بود که تمام هزینه تجهیز و نوسازی آن با تلاش و پیگیری های خود هیات انجام گرفت و تنها، هزینه سردرب خانه تکواندو را اداره کل ورزش و جوانان استان تقبل کرده است.
رییس هیات تکواندوی آذربایجان شرقی یکی از مشکلات ادغام هیات تکواندو تبریز و خانه تکواندو را برگزاری مسابقات همزمان بیان کرد و گفت: همزمانی برگزاری مسابقات در خانه تکواندو باعث می شود ترمز شدیدی در برنامه های تکواندو استان بوجود آید.
رنجبرپور با انتقاد از ادغام هیات تکواندو تبریز با هیات تکواندو استان افزود: اینکار در گذشته اتفاق افتاده بود که تکواندو استان چهار، پنج سال عقب ماند و یک تجربه ناموفق بود.
وی با اشاره به وجود بیش از ۲۴ هزار تکواندوکار سازمان یافته در آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: با هماهنگی هایی که با اداره کل ورزش و جوانان صورت گرفته، قول هایی به ما داده اند که همچنان دو سالن ورزشی تکواندو به فعالیت خود ادامه دهند و حتی در صورت امکان سالن سومی هم تحویل داده شود، لذا منتظر تصمیمات بعدی اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم.
مهاجرت کیمیا علیزاده به هلند تصمیم شخصی بود
رنجبرپور در خصوص کیمیا علیزاده، تنها بانوی ایرانی دارنده مدال المپیک، نیز گفت: بی شک خانم علیزاده یکی از قهرمانان ورزشی کشورمان می باشد که در رشته تکواندو تنها بانوی مدال آور المپیکی با کسب مدال برنز این مسابقات می باشد که طبق تصمیم شخصی خود به کشور هلند رفته است.
وی افزود: خانم علیزاده تا بهحال هیچ بیانیه رسمی مبنی بر جدایی خود از تیم ملی نداده است و بی شک ما نمی توانیم منکر موفقیت های این بانوی ورزشکار تکواندو باشیم، زیرا موفقیت علیزاده در مسابقات المپیک باعث انگیزه مضاعف در بین بانوان این مرز و بوم شد، اما در مورد حواشی پیرامون این قضیه هیات تکواندو تابع تصمیمات فدراسیون تکواندو و اداره کل ورزش و جوانان استان است.
رییس هیاتد تکواندوی آذربایجان شرقی در ارتباط با استاندارد بودن تجهیزات هیات تکواندوی استان گفت: هوگو الکترونیکی پس از یک دهه استفاده در مسابقات تکواندوی خارج از کشور در نهایت پارسال در مسابقات استانی ما نیز به کار گرفته شد و اکنون در مسابقات همه رده ها از آن استافده می شود.
وی بیان کرد: همچنین در صدد هستیم با خرید «ترنس میتر» تمامی مسابقات انتخابی استانی با هوگو، کلاه و جوراب الکترونیکی برگزار شود تا سرعت مسابقات و دقت داوری افزایش یابد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به امتیاز بیشتر ضربات سر، چرا خرید هوگو های الکترونیکی نسبت به کلاه الکترونیکی در اولویت قرار گرفته است،گفت: از آنجایی که ضربه به ناحیه سر کمی سخت تر است و بیشتر ضربات در مسابقات تکواندو به شکم و پهلو ها می باشد، لذا اولویت خرید را به هوگو های الکترونیکی دادیم تا درصد خطای داوران کمتر باشد.
رنجبرپور در خصوص جذب حامی مالی برای مسابقات تکواندو نیز اظهار کرد: در مورد جذب اسپانسر باید با صدا و سیمای استان نشستی داشته باشیم تا تمهیداتی را در نظر بگیرند که هزینه پخش مسابقات و تبلیغات از سوی بخش خصوصی در رسانه ملی تا اندازه ای پایین باشد تا رغبت هیات های ورزشی و حامی مالی را به دنبال داشته باشد، ضمن اینکه با افزایش متقاضیان تبلیغات از سوی اسپانسر های ورزشی میزان درآمد صدا و سیما نیز افزایش خواهد یافت.