فرماندار ویژه کاشان به گردش مالی پنج هزار میلیارد ریالی صنعت گل و گلاب کاشان اشاره کرد و افزود: این صنعت پیش‌تر نزدیک به ۱۷ میلیون دلار در بخش گلاب و چهار میلیون دلار در بخش اسانس ارزآوری داشته است.
علی‌اکبر مرتضایی قهرودی در‌گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار از کاشان گفت: پیش‌بینی می‌شود با بازگشایی مرزها ۵۰۰ کیلوگرم اسانس گل محمدی امسال از این شهرستان به کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و حاشیه خلیج فارس صادر شود.
مرتضایی همچنین اظهارداشت: این شهرستان به عنوان قطب صنایع فرآوری گلاب، اسانس و عرقیات گیاهی ظرفیت تولید بیش از ۶۰ هزار تن گلاب و افزون بر ۸۵ هزار تن عرقیات گیاهی را در سال دارد که این محصولات در ۳۸ کارخانه صنعتی و نزدیک به پنج هزار دیگ در یک‌هزار و ۸۰۰ کارگاه سنتی فرآوری و عرضه می‌شود مرتضایی گفت: بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از زمین‌های زیر کشت در منطقه کاشان قابل برداشت است که البته در سال‌های بدون خسارت می‌توان در هر هکتار به طور میانگین چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم گل برداشت کرد.
وی میزان مرتع‌های زیر کشت گل محمدی را در حال حاضر به بیش از دو هزار و ۶۰۰ هکتار بر شمرد و اظهار داشت و در موسم گلچینی نیز ۲۵۰ هزار نفر- روز کارگر مشغول به کار می‌شوند.
وی تاکید کرد: کیفیت بهتر گل محمدی در نتیجه شرایط آب و هوایی مناسب و از سویی آموزش کشاورزان، به‌روز شدن تجهیزات کارگاه‌های گلابگیری و بهره‌برداری از آخرین یافته‌های این حوزه در دانشگاه کاشان، به تولید گلاب مرغوب‌تر در سال‌جاری منجر شده است
به گفته مرتضایی، نظارت اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، مرکز بهداشت و اتحادیه گلابگیران و همچنین کنترل مستمر کیفیت موجب شده است که با وجود تولید گلاب در ۱۶ استان کشور، همچنان کیفیت گلاب کاشان در صدر قرار گیرد.