دکتر حق شناس در دیدار با سفیر جمهوری خلق چین در ایران، بیان کرد: گلستان دارای وجوه فرهنگی ، تنوع اقوام و ظرفیت های بسیار بالایی است و در شاخص های اقتصادی زیادی دارای رتبه های بالا و تک رقمی در سطح کشور است.

وی افزود: چین در بندر گوادر پاکستان همکاری مشترک داشته و ما با توجه به بیش از صد کیلومتر ساحل استان در دریای خزر آمادگی سرمایه گذاری مشترک را در صورت تمایل داریم

استاندار گلستان یادآور شد: شرکت های چینی در حال حاضر در منطقه آزاد انزلی نیز فعالیت دارند و با توجه به اینکه منطقه آزاد اینچه برون نیز در آینده نزدیک مصوب خواهد شد ، این آمادگی جهت حضور شرکت های تجاری و بازرگانی چینی وجود دارد.

دکتر حق شناس خاطر نشان کرد: طی روزهای آینده خط هوایی گرگان ـ اکتائو قزاقستان برقرار می شود و ما آمادگی حضور اختصاصی گردشگران چینی در گلستان را داریم.

در این دیدار سفیر جمهوری خلق چین در ایران با اشاره به ظرفیت های اقوام، تولیدات گسترده کشاورزی در استان و ظرفیت های بالای گردشگری در استان، اظهارداشت: ایران و چین دو تمدن کهن هستند و سالها از طریق جاده ابریشم مراودات تجاری داشته اند و امروز نیز خوشحالیم که این تبادلات روز به روز در حال افزایش است.

چانگ هوآ با بیان تحریم های یک جانبه و غیرقانونی امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما همواره با تحریم های یک جانبه مخالف بوده ایم و از ایران در برجام و روابط اقتصادی حمایت می کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و لغو ویزای گردشگری برای گردشگران چینی تعداد گردشگران چینی در ایران افزایش یافته اما با هدف مطلوب فاصله داریم.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران با اشاره به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی تصریح کرد: به آقای مونسان گفته ام تمایل دارم به عنوان سفیر افتخاری گردشگری ایران به مردم جهان معرفی کنم