معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: وجود تشکیل دادگاه تجدید نظر کاشان ۱۰ درصد از بار ترافیکی و هزینه های استانی را بدنبال داشت.

قاضی محمد رضا کبیری در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به خصوص معمار بزرگ دستگاه قضایی شهید مظلوم آیت الله بهشتی،گفت: دادگاه تجدید نظر اصفهان مستقر در کاشان با صلاحدید، نیاز سنجی و پیشنهاد آیت الله رییسی به غیر از مراکز استان‌ها در کاشان نیز استقرار یافت و این تصمیم به جا سبب کاهش بار ترافیکی و هزینه های استانی را بدنبال داشته است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان افزود: این نو آوری آیت الله رییسی قرار هست که هرچه زودتر به قانون تبدیل شده و درشهرهای بزرگ دادگاه تجدید نظر تشکیل شود، در حال حاضر ۴ شعبه از دادگاه تجدید نظر استان در کاشان مستقر شده که به موضوعات خانواده، انقلاب، کیفری و حقوقی رسیدگی می کند.

مستشار شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان اصفهان با اشاره به اینکه این شعبه از آذر ماه سال ۹۸ در کاشان استقرار یافت، تصریح کرد: دادگاه تجدید نظر استان اصفهان دارای ۳۹ شعبه است که در حال حاضر ۴ شعبات ۳۶، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ با ۱۰ قاضی در کاشان فعالیت میکند.

وی با بیان اینکه این دادگاه توانسته فاصله زمانی، هزینه های پستی، کاهش ماموریتها، بنزین و استهلاک ماشین را بدنبال دارد افزود: تا کنون ۶۰۱۳ فقره پرونده وارد این مجتمع شده که ماحصل فعالیت همکاران رسیدگی به ۵۵۴۷ فقره پرونده و همچنین ۱۸ هزار و ۱۴۹ فقره ابلاغیه که به دو صورت کتبی و الکترونیک صورت گرفته است.

کبیری اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۹۴۷ فقره از این ابلاغیه ها به صورت الکترونیک انجام شده که ۹۸/۹ درصد آنها را تشکیل می دهد و رقم خوبی در ثبت ثنا است.

وی میانگین حد رسیدگی به پرونده های این مجتمع را حدودا یک ماه اعلام داشت که فاصله زمانی نسبتا سریعی است و افزود: در حال حاضر حجم پرونده های کیفری می طلبد نیاز ما را به شعبه کیفری در این مجتمع افزایش داده است.

لازم به ذکر است که معاون قضایی رییس کل دادگستری استان اصفهان هفته قضایی را با حاضر شدن بر گلزار شهدا و تجدید پیمان با شهیدان هفتم تیر و دیدار با امام جمعه شهر آغاز کردند.

انتهای خبر/ بصیرتی