مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول تمشیت معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : بر اساس آخرین آمار تا پایان اسفند ۱۳۹۸، در حدود ۱۸ هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل شده اند.
به گزارش جارچی اخبار؛ عیلرضا شیخ عطار که در آئین رونمایی از سفیر کارت دانشجو به صورت ویدئو کنفرانس با مسؤولین دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان سخن می گفت با بیان این خبر افزود: ایجاد کارت بانکی مخصوص دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، در راستای گسترش مجموعه اقدامات رفاهی برای دانشجویان غیر ایرانی است.
مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول تمشیت معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به نظر بنده تهیه کارت بانکی برای این دسته از دانشجویان، گام مهمی در راستای ایجاد تسهیلات برای دانشجویان غیر ایرانی بوده و می تواند به عنوان عاملی مهم برای جذب دانشجویان غیرایرانی به این کشور ایفای نقش کند.
وی اظهار کرد: بر اساس سیاست های کلان کشور در خصوص جذب دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای منطقه، در دانشگاه آزاد اسلامی دارای توفیقات گسترده بوده ایم و بر اساس آخرین آمار تا تاریخ اسفند ماه ۹۸ در حدود ۱۸ هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل شده اند.
مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در همین راستا در حال ایجاد تسهیلات برای دانشجویان غیر ایرانی هستیم و یکی از این دست فعالیت ها، ایجاد کارت بانکی به منظور تبادلات مالی دانشجویان بین المللی است که همکاران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در این زمینه پیشتاز شده و موفق به ایجاد این کارت با همکاری بانک ملی ایران برای اولین بار شده اند.
شیخ عطار تأکید کرد: با عملیاتی شدن این کارت در استان اصفهان، طی دستورالعملی به ۴۵ مجموعه‌ آموزشی که مجوز جذب دانشجوی بین المللی داشته‌اند ابلاغ گردید که آنها نیز بتوانند با همکاری بانک ملی ایران از مزایای این خدمت جهت دانشجویان بین المللی خود بهره مند شوند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مشکلات عدیده ای در خصوص شیوع ویروس کرونا در دنیا ایجاد شده است که تمامی فعالیت ها را با محدودیت روبرو کرده است ولی خوشبختانه از هفته گذشته که آغاز ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی در ترم جدید بوده است تا کنون نزدیک به ۹۵ نفر ثبت‌نام شده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال چنانچه اتفاق غیرقابل پیش بینی رخ ندهد، نزدیک به ۳۰ هزار نفر ثبت نام داشته باشیم.
در پایان مهندس شیخ عطار از فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ابراز خرسندی نموده و مراتب تقدیر و تشکر معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه را به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و همکاران امور بین الملل ابلاغ کرد.