سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس گفت: برنامه‌ریزی برای تعیین ساز و کار انتخابات شوراهای اسلامی در سال ۱۴۰۰ از هم اکنون در این شورا آغاز شده و سعی می‌کنیم تا پایان تابستان سال جاری به یک ساز و کار مشخص دست یابیم.
مجید فروردین دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را داریم که سعی می‌کنیم تا ساز و کاری متناسب با انتخابات شوراهای اسلامی ایجاد کنیم تا با یک مدل منسجم و منطقی از افرادی منتخب حمایت شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا،وی ادامه داد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تلاش دارد تا در تمامی شهرها به خصوص شهرهای مرکز شهرستان‌های استان فارس لیست انتخاباتی برای انتخابات شوراهای اسلامی ارایه دهد.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر متوسط سن مدیران از آنچه برای چابکی نیاز است، بیشتر است در انتخابات شوراهای اسلامی سعی می‌کنیم به دنبال جوانگرایی باشیم و به نقش و تاثیرگذاری بانوان نیز توجه شود.
فروردین افزود: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری بنا براین است که نظرات استان‌ها دریافت و در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ شود و تاکنون به مصادیق ورود نکرده‌ایم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه به احتمال قوی مدیریت قوه مجریه نیز در سال آینده به دست نیروهای انقلابی سپرده می‌شود برنامه‌ریزی برای تهیه بانک اطلاعاتی از افراد توانمند در دستور کار قرار گرفته است تا از این ظرفیت در بکارگیری افراد در مناصب اجرایی استفاده شود.
وی همچنین در خصوص لیست احتمالی شورای اسلامی شهر شیراز در انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: احتمال اینکه لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات شورای اسلامی شیراز همانند انتخابات مجلس یازدهم در این حوزه انتخابیه، بیشتر از کرسی‌ها باشد کم است.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس در ادامه به دور جدید فعالیت این شورا پس از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این شورا در سراسر کشور با استفاده از یک مدل جدید در انتخابات مجلس شورای اسلامی و با رجوع به آرای عمومی نیروهای انقلابی و تشکیل مجامع در شهرستان‌ها توانست نتیجه مطلوب را دریافت کند به طوری که ۲۱۰ نفر از منتخبان مجلس یازدهم در لیست شورای ائتلاف حضور داشتند.
فروردین افزود: در فرآیند انتخاب نامزدها در لیست‌های انتخابات احزاب و اشخاص سیاسی و اجتماعی نقش داشتند و نامزدها هیچ نقشی در فرآیند انتخاب نداشتند.
وی ادامه داد: در استان فارس از ۱۸ نماینده منتخب ۱۵ نماینده در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قرار داشتند.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس گفت: جلسات این شورا در چهار ماه گذشته به طور منظم برگزار شده و بنا داریم تلاش برای ایجاد وحدت بین احزاب و اشخاص همچنان دنبال شود و در دستور کار باشد.
فروردین افزود: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب یک باند نیست و براساس قدرت و رفاقت تصمیم نمی‌گیرد و در تصمیم‌گیری‌های این شورا مشارکت عقلانی و روش‌های منطقی مدنظر است.
وی به ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از وظایف این تشکل سیاسی برای دوران پس از انتخابات عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد نمایندگان مجلس یازدهم از ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هستند حفظ ارتباط منظم و فعال با نمایندگان ضروری است، هدف از این ارتباط کمک به تصمیم گیری های درست توسط نمایندگان است و سعی می‌کنیم در مورد مسایل اساسی مجلس آن ها برای تنظیم مقررات و قوانین درست و جلوگیری از اتلاف وقت به آن‌ها کمک کنیم.
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه در بحث نظارت نیز به نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمک خواهیم کرد، افزود: همچنین سعی خواهیم کرد مطالبات و مشکلات مردم را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتقل کنیم.
فروردین افزود: ضرورت حمایت و همفکری با نمایندگان مجلس از دیگر مسایل مدنظر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره راه‌های برخورد با فساد در کشور بیان کرد: در بحث جلوگیری از فساد سیاسی و اقتصادی قوه مجریه باید از افرادی استفاده کند که کمتر دچار این مشکل شده باشند و نمایندگان مجلس نیز باید با نظارت مانع گسترش فساد شوند و بعد از آن قوه قضاییه باید برخورد کند اما تاکنون تنها قوه قضاییه برخورد کرده است.