افتتاح اولین خانه اسکیت سرپوشیده در کاشان با حضور رییس فدراسیون اسکیت

رییس هیئت اسکیت کاشان در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان اظهار داشت: برای ساخت این طرح ورزشی با ۶۰۰ مترمربع زیربنا، افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

دکتر سعید زیارتی افزود: این خانه اسکیت دومین خانه اسکیت استان اصفهان با ظرفیت ۵۰۰ نفر است که می تواند تاثیر بسزایی در پرورش ورزشکاران اسکیت منطقه داشته باشد.

بهمن محمدرضایی نیز در حاشیه گشایش خانه و سالن اسکیت کاشان به خبرنگاران بیان کرد: ۶ نفر از ورزشکاران در رشته سرعت، ۲ نفر در اسکیت‌برد، پنج نفر در فری استایل و ۲ نفر در اسکیت نمایشی به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: این ورزشکاران زیر نظر ستاد نظارت بر تیم‌های ملی کمیته المپیک فعالیت خواهند کرد تا در اوج آمادگی و برای به دست آوردن مدال و افتخار در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو چین در سال ۲۰۲۲ به مسابقه‌ها اعزام شوند.

رییس فدراسیون اسکیت تصریح کرد: هیچ مشکلی برای حضور این ورزشکاران (آقایان و بانوان) در مسابقه‌های ورزشی بین‌المللی ضمن رعایت شئونات اسلامی وجود ندارد و با توجه به ارتباطات تیم کاری این فدراسیون با فدراسیون جهانی، ورزشکاران می‌توانند بدون مانع در تمام مسابقه‌های آسیایی و جهانی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برگزیده شدن خود به عنوان نایب رئیس اسکیت آسیا یادآور شد: سرعت رول، فری استایل بانوان و آقایان و اسکیت نمایشی و برد، چهار رشته‌ای است که وارد بازی‌های آسیایی شده است.

محمدرضایی در ادامه گفت: وضعیت اسکیت کاشان و اصفهان با توجه به تلاشی که مسوولان ورزشی منطقه به این رشته ورزشی داشتند، رشد خوبی داشته است و در ۲ دهه گذشته ورزشکاران ملی‌پوشی را تحویل فدراسیون داده است که برخی به مسابقه‌های آسیایی و جهانی نیز اعزام شدند.

وی اضافه کرد: مسوولان ورزشی کاشان و اصفهان به این مهم پی بردند که اگر بخواهیم در آینده ورزش کشور در بازی‌های آسیایی و المپیک بدرخشد و جایگاه کشور را ارتقا ببخشیم، باید به رشته‌های جدید که با علم و هنر آمیخته هستند، توجه شود و مسوولان ورزشی و بخش خصوصی به درستی آنها را مورد حمایت قرار دهند.

رییس فدراسیون اسکیت با اشاره ویژگی جغرافیایی کاشان و نزدیکی این شهرستان به تهران اظهارداشت: می‌توان کاشان را به عنوان پایگاه ورزش قهرمانی لحاظ کرد و اردوهای تیم ملی را با توجه به زیرساخت‌هایی که در منطقه در حال آماده شدن است، به عنوان مرکزی برای تمام کشور در نظر گرفت.

وی از سالن شهید احمد مسجدی کاشان به عنوان پایگاه قهرمانی ورزش اسکیت یاد کرد و افزود: می‌توان مسابقه‌های لیگ، قهرمانی و المپیاد استعدادهای برتر را پس از کارشناسی از سوی کمیته فنی فدراسیون، در این شهرستان برگزار کرد.

۱۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۶ هیات ورزشی در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند که نزدیک به یک‌سوم آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین ۱۰۷ باشگاه ورزشی دارای مجوز در شهرستان کاشان فعالیت دارند که از این شمار ۲۰ باشگاه ویژه بانوان، ۳۲ باشگاه ویژه آقایان و ۵۵ باشگاه نیز در زمان‌های جداگانه به صورت مشترک استفاده می‌شود.