رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تعداد تست های مثبت ابتلا به کووید ۱۹ در پنج روز اخیر افزایش یافته است.

دکتر سید علیرضا مروجی در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان اظهار داشت: افزایش تست های مثبت یک هشدار است و نشان می دهد کرونا هنوز در جامعه هست، به طوری که در پنج روز اخیر تست های مثبت از ۳ عدد در روز به ۳۵ مورد مثبت افزایش یافته است.

دکتر مروجی، افزایش تعداد تست های مثبت در آزمایشگاه منطقه را نشانه دو موضوع دانست و تصریح کرد: از یک سو سیستم قدرتمند سلامت بیماران را شناسایی می کند و با شناسایی زوهنگام، ضمن پیشگیری بیماران سریع تحت درمان قرار می گیرند.

دکتر مروجی، ادامه داد: از سوی دیگر این موارد مثبت نشان می دهد بیماری کووید ۱۹ هنوز در جامعه هست و بایستی تعامل و مشارکت مسئولین، مردم و رسانه ها تداوم داشته باشد تا روزهای سخت اسفند و فرودرین سال گذشته اتفاق نیفتد.

وی، دلیل عدم نیاز مبتلایان به بستری در بیمارستان را پیگیری و کنترل توسط همکاران دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بخش سرپایی در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

دکتر مروجی، در ادامه با بیان اینکه روند تعداد بستری های جدید بیماری حاد تنفسی افزایش محسوسی نداشته و بین ۲ تا ۷ نفر متغیر بوده، افزود: تعدادفوتی ها نیز افزایش نداشته و بین صفر تا ۲ نفر در ۱۰ روز اخیر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در پایان از زحمات پرسنل دانشگاه، رسانه ها، خیرین، مردم و مسئولین در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای خبر/ بصیرتی