شهردارقم با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فعالیت های داخل شهر بر عهده شهرداری است گفت: شهرداری‌ها به صورت متنوع درگیر در شهر هستند و نزدیک به ۳۷۲ وظیفه دارند در صورتی که شاید یک وزارت خانه کمتر از ۳۰ وظیفه داشته باشد.

سید مرتضی سقائیان نژاد افزود:موضوع شهر را باید کمتر دچار مسائل سیاسی کرد، اگر مسائل و مطالبات مردم به صورت درست به مسئولان شهری منتقل شود به توسعه شهری نزدیک خواهیم شد.

وی ازکاهش بدهی های شهرداری از ۲۰۰۰ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان خبرداد و گفت: کسانی هستند که به دنبال اختلاف افکنی بین شورا و شهردار هستند و انگیزه آن ها راهیابی به شهرداری است، اما ما با شورای شهر هیچ اختلافی نداریم.

شهردار قم در مورد وضعیت باغ پرندگان نیز عنوان کرد: تمام کارهای این پروژه به اتمام رسیده است و تنها در تامین تور مشکل داریم، پیمانکار آن پیگیری های نوع پرندگان را هم انجام داده و در حال حاضر فقط باید پرندگان آورده شوند؛ البته یک سری تغییراتی داده شده که عدم وجود تور را موقتا جبران کند.

او در مورد شهربازی ۷۲ تن هم یادآور شد: قراردادی با بنیاد مستضعفان منعقد کردیم، اما مباحثی بوجود آمد که متاسفانه کار متوقف ماند.

سقائیان‌نژاد افزود: حل مشکلات ترافیکی، اقتصاد شهری، سرمایه گذاری، هویت و کالبد شهر، بازآفرینی، سیما و منظر و معماری ایرانی اسلامی، برنامه محوری برای ارتقا کیفیت زندگی و… جزو کارهایی است که باید شهرداری به آنها بپردازد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه دانش و تخصص در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: شهر امروز مملو از تخصص‌ها و پیچیدگی‌های متفاوت است و شهرداری موظف است در این حوزه‌ها خود را به روز کند.

شهردار قم با تاکید بر اینکه قم پایگاه انقلاب است و امورات فرهنگی در این شهر بسیار مهم است، گفت: تعدد و تنوع وظایف شهرداری نشان می‌دهد که چقدر ارتباط مردم، رسانه هاو شهرداری اهمیت دارد.

سقائیان نژاد با اذعان به اینکه مخارج تامین امور زیربنایی باید بر عهده دولت‌ها باشد چراکه وظیفه شهرداری این است که شهر را نگهداری کند، گفت: جشنواره رسانه‌ای شهر ما فرصتی برای مشارکت رسانه‌ها در شناسایی مسائل و مشکلات شهر است.

او با تاکید بر اینکه سه هتل ۵ ستاره در بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال ساخت است، گفت: در حوزه‌های دیگر تسویه بدهی‌ها و ارتباط با مردم نیز گام‌های بلندی برداشته شده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه ترغیب زائران نیازمد تامین زیرساخت‌های شهری است، گفت: اقامتگاه‌ها و هتل‌ها باید استاندارد باشد و این مهم در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای «شهر ما»، اظهار کرد: مسائل و مشکلات زیادی در شهر وجود دارد که شهرداری به بخشی از آنها نپرداخته و نیاز است رسانه‌ها به کمک شهرداری بیایند تا این مشکلات شناسایی شود.

قابل ذکراست فراخوان جشنواره شهرما از روز شنبه ۱۴ تیر ماه و همزمان با روز ملی شهرداری‌ها منتشر خواهد شد و دریافت آثار در دبیرخانه جشنواره نیز از روز ۲۰ تیر ماه از طریق درگاه اینترنتی جشنواره آغاز خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره و ارسال آثار خود در بخش‌های مختلف متنی، دیداری و شنیداری، تصویری و علمی می‌توانند از روز شنبه ۱۴ تیر ماه به نشانی پرتال اینترنتی نخستین جشنواره اینترنتی “شهر ما” به نشانی http://www.qom.ir/mfs مراجعه نمایند.