به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « حسین صالحیان» صبح امروز در نشست هم اندیشی مسئولین و نهادهای حامی محیط زیست شهری با حضور اصحاب رسانه استان یزد گفت:دغدغه محیط زیست باید دغدغه ای برای همه ما باشد و همه جامعه بشریت باید به آن توجه کنند و در غیر اینصورت حیات موجودات زنده دچار خدشه می شود و در این زمینه نیز هر کدام از ما دارای وظیفه و مسئولیت هستیم.

 

معاون خدمات شهری شهرداری یزد بیان کرد: باغ ها یکی از محورهای اصلی محیط زیست شهری است که متاسفانه برخی از مواقع ما در شهرداری ناتوان هستیم زیرا ممکن است شبانه ده ها متر مربع باغات ما نابود شود و تنها مبحث جریمه به عنوان ابزاری برای ما باشد در حالی که وظیفه تک تک ما نگهداری این فضاها و باغ ها است.

 

وی افزود: ما باید در بحث محیط زیست یک سری ابزار قانونی جدی تری داشته باشیم تا از این اقدام و تخریب باغ ها جلوگیری شود.

 

صالحیان ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که در شهر یزد و اثرات محیطی زیست گام های موثری برداریم و روز به روز باغات ما بیشتر شود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: در زمینه اصلاح، اتفاقات خوبی در شهر یزد بوجود آمد که نه تنها از پس آب استفاده کرده و لوله گذاری کردیم بلکه سیستم های نوین نیز در آن تست شدند و سیستم های آبیاری ما به انتقال و جداسازی سوق داده شده اند.

 

وی ادامه داد: آب شرب قابل استفاده در فضای شهری یزد کمتر از ۴ درصد است اما همین مقدار نیز با حذف کنتورهای آب شر ب به سمت استفاده از منابع آبی چاه های آلوده و غیر قابل استفاده در آب های شهری رفت.

 

صالحیان بیان کرد: فضای سبز یکی از پروژه هایی است که نمی توان آن را متوقف کرد و انتظار زیادی در این زمینه وجود دارد که ما نیز سعی داریم در این زمینه گام های مثبتی برداریم.

 

وی افزود: ما بیش از ۳۰۰ تن روزانه زباله خانگی داریم که جمع آوری و دفن بهداشتی می شود و هرچند باید از روش های جدید از دفن آن کاهش دهیم اما در زمینه پسماندهای صنعتی و بهداشتی و درمانی اصلا مدیریت وجود ندارد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: این موضوع به هیچ عنوان مدیریت ندارد زیرا مدیریت پسماند آنها بر عهده تولید کنندگان است اما الان مدیریت پسماند شهرداری این مسئولین را بر عهده گرفته است.