مسابقات بخش تیمی ورزش های زورخانه ای با حضور ۶ تیم ایران، آذربایجان، بنگلادش، افغانستان، عراق و اوگاندا روز دوشنبه در چهارچوب سومین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سالن ورزشی سالوک دانشگاه بجنورد برگزار شد.

سرپرست فنی این دوره از مسابقات به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران با ترکیب پژمان سکونتی از کردستان، احسان حدادی از گلستان، محمدرضا ابوالحسنی از اصفهان، عباس مرادی زاده از یزد و سوران الله مرادی از کردستان با کسب ۷۰۱ امتیاز، عنوان نخست این رشته را از آن خود کرد.

الیاس امیرآبادی افزود: همچنین ورزشکاران عراقی با ۴۸۴ امتیاز نائب قهرمان شدند و جمهوری آذربایجان و افغانستان به ترتیب با ۴۷۰ و ۳۷۳ امتیاز، به صورت مشترک سوم شدند.

امیرآبادی یادآور شد: علیرضا غلامی، حجت رشیدزاده و محمدرضا سالاری هدایت تیم ایران را بر عهده داشتند.

مسابقات ورزش های زورخانه ای امروز با پیکار مدعیان قهرمانی جهان در رشته مهارت های فردی شامل سنگ، چرخ تیز، چرخ چمنی، کباده، میل بازی و میل گیری سنگین، پیگیری می شود.
به گزارش جارچی اخبار, در پایان ورزشکارانی که حد نصاب امتیازت لازم را از سوی کمیته داوران در مهارت های فردی کسب کنند می توانند در رشته کشتی پهلوانی با یکدیگر رقابت رقابت کنند.

لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون کشورهایی هستند که در این مسابقات شرکت کننده دارند.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، با حضور ۱۰۰ ورزشکار از ۲۱ کشور در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، در حال برگزاری است.