حسین العقابی نماینده فراکسیون النهج الوطنی عراق از دولت این کشور خواست که به حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی پایان دهد.
به گزارش جارچی اخبار العقابی به پایگاه خبری المعلومه گفت که عراق باید در مسئله حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا بازبینی کند.
وی با بیان اینکه این بازبینی باید در تمامی سطوح ائتلاف بین‌المللی باشد، تأکید کرد که ائتلاف آمریکا، یکی از درهای مشکلات در عراق است
این نماینده عراقی همچنین گفت که وضعیت امنیتی، تا حدود زیادی رو به بهبود است و موضوع حمایت از حریم هوایی عراقی از طریق حضور نظامی آمریکا یا بین‌المللی هیچ توجیهی ندارد.
العقابی در پایان خاطر نشان کرد، باید پرونده حضور نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق بسته شود و از مشکلات حضور این نیروها در کشورها، نجات پیدا کرد.
پس از به شهادت رسیدن سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی توسط آمریکا در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق اواسط دی ماه مصوبه اخراج تروریستهای آمریکا را تصویب کرد.
اکنون که نزدیک به هفت ماه از تصویب این قانون می‌کند، ولی طیفهای سیاسی عراقی وابسته به آمریکا مانع از اجرای این مصوبه شدند تا اینکه آمریکا خواستار مذاکراتی با عراق شد تا تکلیف نیروهای خود را مشخص کند.
گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و طرفین در خصوص موضوعات مختلف به خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکایی از عراق گفت‌و‌گو کردند، ولی نتیجه مشخصی از این گفت‌وگوها حاصل نشد.