رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تاکید کرد: با گران‌فروشی‌ها قطعاً برخورد جدی و به تخلفات اقتصادی بطوردقیق رسیدگی می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار محمود سیجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: علاوه بر تأثیرات بیماری کرونا در کشور، در عرصه اقتصادی به‌ویژه بخش صادرات نیز با تأثیرات جدی مواجه بوده‌ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بسیاری از فرصت‌های فروش داخل مخصوصاً شب نوروز  و کسب‌وکارها با کساد مواجه شد و برخی صنوف دچار آسیب مضاعف شدند و شاهد تعطیلی این واحدها بودیم.

وی با تأکید بر اینکه در کنار هر تهدیدی قطعاً فرصت‌هایی نیز وجود دارد، ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، در عرصه تولید طی چند سال اخیر به دلیل رونق تولید و به وجود آمدن محدودیت در واردات با مشکل مواد اولیه در کشور مواجه شدیم.

سیجانی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی کشور در مقایسه با کالاهای خارجی توان رقابت دارند، ابراز کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، در ابتدا  بسیاری از کالاهای بهداشتی را در استان نداشتیم و با مشکل روبرو بودیم اما تولیدکنندگان و صنعتگران به میدان آمدند و در حال حاضر ۶ واحد صنعتی و بسیاری واحدهای صنفی و خانگی تولید ماسک در استان داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در آن زمان استان نیاز مبرم به لباس خاص بیمارستانی داشت، سه واحد در این زمینه ورود کردند و افزایش ظرفیت دادند که حاکی از استفاده بهینه از فرصت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه به فکر تأمین کالاهای اساسی در استان هستیم باید به فکر تولید هم باشیم، چراکه این امرسبب کم شدن میزان وابستگی به واردات می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر نظارت بر بازار مطرح کرد: با گران‌فروشی‌ها قطعاً برخورد جدی خواهیم داشت و به جد به تخلفات اقتصادی رسیدگی می‌شود.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها برای ما عذاب وجدان ایجادمی کند،افزود: برخی از افزایش قیمت ها درسطح کشور اتفاق میفتد ودربرخی زمینه ها چاره ای جز افزایش قیمت وجود ندارد.

سیجانی با اشاره به اینکه دریاچه نمک قم بین اصفهان، قم و سمنان مشترک است، بیان کرد: ۲۴۰۰ کیلومترمربع یک دریاچه شورابه بزرگی در استان داریم که جزو دریاچه‌های مهم معدنی بوده و دارای عناصری معدنی مثل لیتیم، پتاس، کلر و .. بوده و سال‌ها است به‌عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی در کارگروه مطرح است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم دغدغه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص بهره‌برداری از این دریاچه را مورداشاره قرار داد و افزود: در خصوص ایجاد راه دسترسی به این دریاچه نیازمند انجام مطالعات جامع از سوی سازمان مدیریت بوده ایم که این مطالعات در بخش‌های فرآوری، گردشگری، توریستی و .. در حال انجام است.

وی با اشاره به ممنوع شدن واردات لوازم‌خانگی ابراز کرد: کمبود در صنعت فولاد و ورق سبب شد که درصدی از نیاز واحدهای تولیدی تأمین شود که امیدواریم این موضوع به‌زودی مرتفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همچنین درپایان ،پیرامون افزایش قیمت مرغ  در کشور گفت : نباید در حق تولیدکننده و مصرف‌کننده اجحاف شود، در نتیجه در استان حداکثر قیمت را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان مصوب کردیم.