به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد؛ جلسه مشترک استاندار یزد با نمایندگان تشکل های گردشگری به منظور بررسی راهکارهای کمک به صنعت گردشگری در دوران کرونا و آماده سازی زمینه ها برای رونق مجدد گردشگری در دوران پسا کرونا در محل سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد.

 

«محمد علی طالبی» در این برنامه اظهار داشت: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان یزد بوده و از هر طرح و برنامه ای برای رونق صنعت گردشگری در دوره پسا کرونا استقبال می کنیم.

 

وی افزود: بخش گردشگری استان از جمله بخش هایی بود که بزرگترین آسیب را از کرونا متحمل شد ولی با این حال در صف اول کمک به مردم و اقدامات خیریه بود.

 

استاندار یزد با اشاره به اینکه باید حداکثر استفاده را از مناسبت های مختلف برای برگزاری رویدادها و جذب مسافر داشته باشیم بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا جشنواره های موضوعی متناسب با بخش ها و سلایق مختلف جامعه طراحی و اجرا شود.

 

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت های کارگروه پژوهش استان یزد برای انجام اقدامات پژوهشی در خصوص اقتصاد گردشگری استفاده خواهد شد عنوان کرد: پیگیری های لازم از سوی استان برای جذب بودجه های مشارکتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انجام خواهد شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برخورد با خانه های مسافر غیرمجاز به صورت جدی ادامه خواهد داشت ادامه داد: باید حداکثر استفاده از ظرفیت های موجود در استان (همچون کویر و…) برای رونق گردشگری را داشته باشیم.

 

وی در پایان یادآور شد: اقدامات ابتکاری سایر کشورها برای فراهم سازی زمینه ها برای جذب گردشگر بعد از پایان شیوع ویروس کرونا رصد و از آنها بهره برداری شود.