“مهناز همتی” اظهار داشت: بر اساس رای صادره از دستگاه قضایی، یک واحد تولیدی موزاییک غیر استاندارد در شهر ایلام به پرداخت ۵۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بوده و برای اهمیت آنها در ساخت و سازها و نقشی که در کاهش خسارات ناشی از زلزله دارند، این اداره کل ضمن تذکر و اخطارهای متعدد در راستای استانداردسازی محصولات، واحد مربوطه را به دلیل نداشتن پروانه، عدم رعایت استانداردها و تولید بی کیفیت به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

وی هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم، مصرف کنندگان و از بین بردن سرمایه‌های ملی برشمرد و گفت: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفین و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

“مهناز همتی”تاکید کرد: استاندارد برای ادامه حیات تولید کننده در کشور و تا جایی که از خط قرمز که سلامت شهروندان است، تحدی نکند، از تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

مدیر کل استاندارد ایلام ادامه داد: ۲۲۲ واحد تولیدی در استان ایلام تحت پوشش اداره کل استاندارد قرار دارد که از این تعداد ۱۲۵ واحد مشغول فعالیت هستند.