رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد:

 

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، « ونوس عامری » صبح پنجشنبه ۵تیر۹۹ در نشست خبری برخط رسانه های استان یزد گفت: سال ۹۶ در شورای پنجم کار خود را شروع کردیم که در ابتدای برنامه ریزی کلان را داشتیم که با درخواست وزارت کشور در خصوص حسابرسی شهرداری یزد را مورد بررسی قرار دادیم.

 

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: ۱۴۲ میلیارد مغایرت بین ورودی شهرداری و ثبت در دایره حسابداری بود که نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان آن مرجوع داده شده که حسابرس تایید کرد اما ماهیتا اجازه برگشت آن وجود داشته یا نه این هنوز بررسی نشده اما شکل کار تعویض یا مرجوع بوده است.

 

وی افزود:  ۴۳ میلیارد تومن نقص سیستم نرم افزاری بوده است بدین معنی که نمی تواند اطلاعات صحیح وارد کند که درخواست ما مبنی بر تغییر بوده است اما اراده ای برای تغییر آن وجود ندارد.

 

ونوس عامری بیان کرد: حدود ۴۰ میلیارد مانده که این ها هیچ اطلاعات قابل اتکایی برای آن وجود ندارد و از نظر شکلی نیز حسابرس نتوانسته تایید کند.

 

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: پاداش هایی که مدیران شهرداری پرداخت کرده بودند که بایستی طبق ضوابط باشد که در شورای چهارم بر اساس پست افراد بوده است.

 

وی گفت: در ابتدا پاداش ها به حسابرس نداده بودند که پس از علنی شدن اطلاعات ارائه شد که به تازگی با ارائه پست و نام افراد حسابرس به شورا گزارش داده و بیان شده که بر اساس ضوابط نبوده است.

 

عامری با اشاره به املاک شهرداری یزد بیان کرد: املاک شهرداری صدها ملک است که هیچ اطلاعات دقیقی برای آن وجود ندارد که یک مورد آن ۱۴۰ میلیارد بوده است ولی صدها ملک هیپ اطلاعات دقیقی بر آن وارد نیست.

 

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: ما از ابتدا پیگیری املاک شهرداری بوده ایم که ثبت اسناد ۹ هزار را به شهرداری متعلق می داند در حالی که شهرداری تنها ۴۰ پلاک را دارد که ما پیگیر آن هستیم.

 

وی ادامه داد: وی با اشاره به سرمایه گذار بحث ایستگاه دوچرخه‌های یزد و علت تأخیر در اجرای این طرح بیان کرد: در قراردادی که با سرمایه گذار منعقد شد، ۲۰ ایستگاه دوچرخه در سطح شهر یزد در نظر گرفته شده بود که باید ۱۰ ایستگاه آن تا اسفندماه تحویل می‌شد اما تحویل داده نشد ولی باز هم مهلتی برای شرکت سرمایه گذار در نظر گرفتیم.

 

عامری عنوان کرد: کرونا بهانه عدم تحویل این ایستگاه‌ها اعلام شده در حالی که این ایستگاه‌ها قرار بود اسفندماه تحویل شد اما در هر حال چون نرم افزار این ایستگاه‌ها هنوز فعال نیست، فعلاً فقط شاهدیم که دوچرخه‌ها در سطح شهر رها شده است.

 

وی افزود: شهرداری با جدیت پیگیر این موضوع است و حتی به این نتیجه رسیدیم که اگر سرمایه گذار نمی‌تواند کار را ادامه دهد، قرارداد را لغو کنیم.

 

عامری عنوان کرد: امیدواریم سرمایه گذار بتواند هرچه سریع‌تر موضوع دوچرخه‌ها را تعیین تکلیف کند و بیش از این در ذهن مردم سوال ایجاد نکند.