حسب دستور رئیس محترم جمهور و با عنایت به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با هدف مبارزه با انتشار ویروس کرونا تمام مراکز تجاری و صنوف غیرضرور شهرستان به استثنای واحدهای صنفی تامین‌کننده مایحتاج عمومی مردم از ابتدای فروردین۹۹ لغایت ۱۵فروردین۹۹ تعطیل خواهد بود.

همچنین بازرسان اداره صنعت معدن تجارت شهرستان، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی موظف به نظارت بر حسن اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کالا میباشد.
بسیج اصناف و اماکن عمومی نیروی انتظامی، واحد سد معبر شهرداری ها و در صورت لزوم سپاه ناحیه شاهرود در این امر همکاری و مساعدت خواهند داشت.

به گزارش جارچی اخبار؛فرماندارویژه شهرستان شاهرود با اشاره به اهمیت اجرای پروتکل بهداشتی به منظور فعالیت واحدهای صنفی ضروری افزود:
نانوایی‌ها، سوپرمارکت ها، مراکز عرضه کننده محصولات پروتئینی و مرکبات، قصابی ها، فروشگاه های زنجیره ای، داروخانه ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی با اجرای کامل پروتکل بهداشتی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا مجاز به فعالیت می‌باشند که در صورت مشاهده تخلف برابر قوانین با آنها برخورد خواهد شد.
مهندس فخری با تاکید بر تعطیلی تمام مراکز غیر ضرور از جمله :رستوران، هتل‌ها، مراکز بوم گردی و گردشگری پارک ها و تفرجگاه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و سایر مراکز مشابه اظهار داشت :
تمهیدات لازم جهت فعالیت شبانه‌روزی داروخانه‌ها و فعالیت تا پایان شب مراکز تامین نیازهای اساسی مردم با برنامه‌ریزی اداره صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شود.