رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت:امسال جشن نیمه شعبان متفاوت از سال‌های گذشته به صورت مجازی و در منازل از سوی همشهریان و هموطنان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی در گفتگو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان، اظهار داشت: امسال به دلیل وجود بیماری کوئید ۱۹ و شیوع ویروس کرونا متاسفانه تجمعات محدود شده و طرف دیگر نیاز جامعه به توسل اهل بیت (ع) و تقویت ارتباط با وجود نازنین امام زمان علیه السلام، شادی جامعه هیئات ما در سطح شهرستان کاشان دست به نوآوری زده و سعی کردند با ایده های نو، جشن های نیمه شعبان را برگزار کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان افزود: یکی از مهمترین برنامه های نیمه شعبان که در روایات به آن تاکید زیادی شده مراسم احیاء شب نیمه شعبان که به صورت گسترده در فضای مجازی پویش هایی راه اندازی شده و توسط هیات در مورد احیای خانگی شب نیمه شعبان و برگزاری مراسم در منزل با حضور اعضای خانواده، خواهد بود.

وی تشریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شب نیمه شعبان نورافشانی گسترده و بزرگ هیئات مذهبی کاشان در این است که ساعت ۹ شب آسمان کاشان نورافشانی شده و شادی و عظمت این روز و شب با شکوه را نمایانگر خواهد شد.

حجت الاسلام بصیرتی اضافه کرد: برنامه‌های مختلف دیگری توسط هیئات کاشان در نظر گرفته شده که از جمله به
برنامه ی هر خانه یک پرچم که با همکاری شهرداری و مساجد برگزار میشود، می توان اشاره کرد که درب خانه ها پرچم نصب می‌کنند، پویش های جشن خانگی، چراغانی خانگی، کیک خانگی و تزیینات منزل در نیمه شعبان است که در هر کدام از این پویش ها همشهریان عزیز می توانند عکس های خود را ارسال کنند تا از هدایای ارزشمندی هم بهره مند شوند ،پویش های دیگری که در سطح شهرستان در حال تبلیغ است پویش دعای فرج، دعای سلامتی امام زمان، ختم قرآن ،جشن‌های خیابانی از دیگر برنامه های این شب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر کدام این برنامه ها بدون تجمع افراد صورت می گیرد، تاکید کرد: تدابیری اتخاذ شده که گروه های سرود در مناطق شهر به صورت سیار سرود های نیمه شعبان را پخش خواهد کرد تا باعث شادی دل مردم و یادآوری نام امام زمان (عج)خواهند بود.

بصیرتی در پایان با بیان اینکه پخش زنده مراسم از فضای مجازی مخصوصاً به صورت لایو زنده اینستاگرام به صورت گسترده انجام خواهد شد گفت: جشن و برنامه‌های مفصلی در رادیو کاشان در شب و روز نیمه شعبان آماده شده و نیز در برنامه زنده تلویزیونی از کاشان پخش میشود، کار گسترده دیگر اینکه هیئات هزینه‌های جشن‌های خود را در راه کمک به فقرا و اهداء بسته‌های غذایی و حمایتی از خانواده های بی بضاعت هزینه می کنند و جشن های نیمه شعبان امسال با شکوه‌تر و ایده‌های محتوایی تر و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/ بصیرتی