به گزارش جارچی اخبار؛ سیدعلی معرک‌نژاد با اعلام این خبر اظهار داشت: ویژه‌برنامه بهشت اجابت حاصل همکاری مشترک مجموعه تخت فولاد، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و صداوسیمای مرکز اصفهان بود که در سحرهای ماه مبارک رمضان به صورت زنده از مجموعه تخت فولاد به روی آنتن رفت.

وی با اشاره به معرفی مشاهیر و ظرفیت‌های مجموعه تخت فولاد در این برنامه افزود: برنامه بهشت اجابت سال گذشته به عنوان دومین برنامه برتر ماه رمضان در کشور انتخاب شد لذا برای حفظ سطح کیفی برنامه و ارتقای آن از چند ماه قبل کارگروه‌هایی تشکیل دادیم و با دریافت نظرات و پیشنهادات افراد صاحب‌نظر این حوزه که در شورای فرهنگی و کمیته عالی مجموعه تخت فولاد بررسی شد، تصمیم گرفتیم جذابیت‌های جدیدی به برنامه بهشت اجابت سال ۹۹ اضافه کنیم و ارتباط مخاطبان با برنامه را افزایش دهیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد درباره بخش‌های گوناگون برنامه بهشت اجابت ادامه داد: بخش داستان کوتاه با عنوان “تا آسمان” در همین راستا به برنامه اضافه شد.

وی معرفی عظمت تخت‌فولاد از کلام بزرگان و معرفی مشاهیر مدفون در تخت فولاد را از دیگر قسمت‌های برنامه عنوان کرد و گفت: به این منظور، از چهار کارشناس و پژوهشگر برتر اصفهان دعوت کردیم که زندگینامه، سیره و اخلاق ۳۰ تن از مشاهیر مدفون در تخت‌فولاد را در آیتم‌های تصویری تشریح کنند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم از قالب‌های گوناگون هنری استفاده کنیم، افزود: تمام آیتم‌های مربوط به سحوری‌خوانی و مناجات خوانی در هر سحر ماه مبارک رمضان با صدای هنرمندان حوزه آواز شهر اصفهان، تواشیح گروه‌های برتر شهر اصفهان و اذان، تولیدی و بومی بود که به صورت اختصاصی برای برنامه بهشت اجابت ضبط شده بود.

معرک‌نژاد جدید و بومی بودن قسمت‌های گوناگون برنامه بهشت اجابت را در رضایت مخاطبان از این برنامه موثر دانست و تصریح کرد: در بخش کارشناسی، از حضور پنج نفر از اساتید بزرگ حوزه و دانشگاه بهره بردیم که درباره موضوعات مرتبط با مسائل اخلاقی روز مانند نیکی به پدر و مادر، احسان و کمک به دیگران با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا صحبت کردند.

به گفته وی، پخش صدای بزرگان و مشاهیر آرمیده در تخت ‌فولاد و نکات اخلاقی از زبان آنها همچون بانو مجتهده امین، آیت‌اله زند کرمانی، آیت‌اله دهکردی و آیت‌اله شمس‌آبادی از دیگر بخش‌های برنامه بهشت اجابت بود که چند دقیقه مانده به اذان صبح پخش می‌شد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد بیان کرد: برنامه بهشت اجابت در هر سحر به نام یک یا چند تن از ۳۴ شهید مدافع حرم شهر اصفهان و شهدای تیپ فاطمیون و دیگر شهدا مزین و برنامه به این عزیزان هدیه می شد.

معرک نژاد گفت: هر سحر به وصیت‌نامه یک شهید دفاع مقدس می‌پرداختیم که مورد توجه مردم قرار گرفته بود. با توجه به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، برخی فیلم‌های دفاع مقدس نیز برای نخستین بار از تلویزیون به روی آنتن رفت که باعث شد آیتم قبل از اذان جذاب‌ترین بخش برنامه باشد.

وی تصریح کرد: هر سحر در بخش “تا آسمان”، داستان کوتاهی درباره سیره و شخصیت یکی از مشاهیر تخت‌فولاد خوانده می‌شد که از محتوای آن سوالی طرح شده و بینندگان می‌توانستند از طریق سامانه پیامکی و یا صفحه اینستاگرام مجموعه به آن پاسخ دهند. روزانه به طور متوسط ۱۰ هزار نفر در این مسابقه شرکت می‌کردند که به دو نفر جایزه نقدی تعلق گرفت که این میزان استقبال، نشان از دیده شدن برنامه و ارتباط موثر آن با مخاطبان داشت.

وی ادامه داد: هر سال برنامه‌های ماه مبارک رمضان از سوی سازمان صداوسیما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که خوشبختانه برنامه “بهشت اجابت” به عنوان بهترین برنامه مناسبتی ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان در کشور و در میان تمام مراکز استان‌ها شناخته شد و محمدامین صادقی مجری برنامه به عنوان سومین مجری برتر برنامه‌های سحرگاهی ماه مبارک رمضان در کشور انتخاب شد.

به گفته وی، برنامه بهشت اجابت رمضان ۹۹ در زمینه‌های پژوهش، نویسندگی، عنوان‌بندی، ساختار بصری، اجرای مجری، تعامل با مخاطب، طراحی صحنه، کارگردانی و تصویربرداری به عنوان برنامه برتر کشور انتخاب شد.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با تقدیر از تلاش‌های کارشناسان برنامه، دست‌اندرکاران مجموعه تخت فولاد و عوامل صداوسیمای مرکز اصفهان گفت: با اجرای این برنامه علاوه بر اینکه مردم را با تخت فولاد بیشتر آشنا کردیم، رتبه‌های برتر کشوری را نیز به دست آوردیم.

گفتنی است؛ برنامه بهشت اجابت به همت مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و همکاری صداوسیمای مرکز اصفهان در ۲۹ سحر ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز استان پخش شد.