حسن مصفا روز پنچشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۱۶۳ هزار و ۷۳۲ آسیب دیده ناشی از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان از ۲۰ دی تاکنون توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات امدادرسانی به۳۷ هزار و ۳۱۹ خانوار آسیب دیده توسط هزار و ۴۴۹ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: هزار و ۲۱۰ روستا در ۱۵ شهرستان سیستان و بلوچستان که دچار سیلاب و آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی شدند.
وی ادامه داد: توزیع سه هزار و ۸۰۵دستگاه چادر، هشت هزار و ۱۳۰ تخته موکت، ۱۶ هزار و ۱۶۹ تخته پتو و ۱۰ هزار و ۹۳۷ کیلوگرم نایلون از جمله اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری سیلزدگان توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

راشکی اظهار داشت: ۲۰ هزار و ۴۸۴ بسته موادغذایی ۷۲ساعته، ۱۱ هزار و ۱۶۲ بسته غذایی یک‌ماهه و ۲۲ هزار و ۳۲۷ قوطی کنسرو تا کنون میان سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی گفت: همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل برنج، آب معدنی، نان، حبوبات، روغن، چای، فانوس، والور و ست ظروف و مواد بهداشتی بین سیلزدگان جنوب این استان توزیع شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کار امدادرسانی هوایی به سیلزدگان توسط دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر با ۲۰۰ سورتی پرواز تا کنون انجام شده است.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، سپاه و بسیج بیشتر مسیرها بازگشایی شده است.

همزمان با بروز سیلاب دستگاه‌های خدمات رسان همچون سپاه و نیروهای مسلح با بسیج امکانات به کمک مردم سیلزده این خطه از ایران اسلامی شتافتند و از کمک رسانی به آنان دریغ نکردند اما عمق فاجعه به حدیست که نیازمند عزم ملی و کمک همگان است.

سیل خروشان همدردی مردم در کنار خدمت رسانی مسوولان نهادهای مختلف در بحران‌های اخیر این حقیقت مهم را به اثبات رساند که در اوج آشفتگی‌ها و خطرات پیش بینی نشده، قدرت همدلی اثرگذاری ملموس و فراگیری دارد.