رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح قم با اشاره به اینکه این سازمان هیچ پرونده معوقه ای دراستان ندارد، گفت:میانگین رسیدگی به پرونده‌های این سازمان در دادسرای نظامی هفت روز و در دادگاه نظامی چهار روز است.

حسین صیدی افزود: آمار ورودی های پرونده به سازمان قضایی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در قم چهار درصد کاهش یافته که این موضوع ناشی از آموزش‌های گسترده در یگان‌های نظامی و انتظامی استان بوده‌است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای کارکنان رسمی و کادر نیروهای مسلح ۱۳ هزار و ۶۹۱ نفر ساعت و برای نیروهای وظیفه ۳ هزار و ۵۹۷ ساعت آموزش برگزار شده‌است.

حسین صیدی درخصوص نحوه تشکیل این سازمان گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح دراجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان تشکیلات و دادگاه تخصصی ایجاد شده‌ که وظیفه آن رسیدگی به جرایم و تخلفات کارکنان نیروهای  مسلح است.

صیدی همچنین اظهار داشت:‌رسیدگی به تخلفات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان های وابسته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان و سازمان های وابسته، نیروی انتظامی و سازمان های وابسته و ارتش جمهوری اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین تخلفات کارکنان وزارت اطلاعات از جمله وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح می‌باشد.

وی بیان داشت: به منظور حفظ اسرار نیروهای انتظامی و نظامی، سرعت و قاطعیت در بررسی پرونده‌های ناشی از تخلفات نیروهای مسلح و همچنین حمایت و صیانت از نیروهای مسلح از جمله اهداف شکل گیری سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

حسین صیدی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حفظ و رعایت حقوق شهروندی رسالت های مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

صیدی با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه پیشگیری از وقوع جرم،گفت: تشکیل مستمر مجامع استانی پیشگری از وقوع جرم به منظور آسیب شناسی، بررسی علل و انگیزه های ارتکاب جرم در نیروهای مسلح و ارائه راه حل برای پیشگیری از وقوع جرم به صورت مستمر برگزار می شود که نقش مهمی در کاهش جرایم داشته است.

وی ابرازداشت: حضور قضات سازمان قضایی در یگان های نظامی و انتظامی به منظور آگاه سازی و همچنین تشریح جرایم و قوانین مرتبط با نیروهای مسلح، موضوعات امنیتی و حقوق شهروندی از جمله دیگر اقدام های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای پیشگیری از جرم در نهادهای نظامی و انتظامی است.

صیدی، با بیان اینکه آموزش های حقوقی به کارکنان و سربازان نیروهای مسلح نقش موثری در کاهش جرایم نیروهای مسلح داشته است، گفت: آموزش های عمومی حقوقی و قضایی در رسانه ها مغفول مانده است که باید در تولیدات رسانه ای کشور ان آموزش ها به طور جدی توجه شود.

وی در پایان بیان کرد: آشنایی کامل ضابطان به حقوق ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی به عنوان یک اصل مهم در سازمان قضایی مورد تاکید قرار گرفته است که در این راستا بازدید از بازداشتگاه های نیروی انتظامی به صورت مستمر بازرسی می‌شود.