آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در مراسم معرفی و تجلیل از کشاورزان نمونه استانی و ملی قزوین، تصریح کرد: باید دست رییس قوه قضاییه را به دلیل برخورد قاطعانه با غارتگران بیت‌المال بوسید.

وی اظهار داشت: مساله پرونده زمین‌خواری هفت سنگان و تبدیل غیرقانونی اراضی کشاورزی به مسکونی نشان داد دیگر کسی به خود نباید اجازه تعدی و غارت زمین‌های کشاورزی را بدهد چرا که در این صورت چیزی جز خفت و خواری نصیب او نمی‌شود.

امام جمعه قزوین، صیانت از آب، خاک و هوا را جزو واجبات زندگی بشر امروزی دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شما اگر خواهان بیشترین استفاده از آب و خاک باشید و اهل ایمان و تقوا هم باشید، نعمت‌های خود را بر شما سرازیر می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت خمس و زکات، اظهار داشت: قرآن کریم به صراحت آورده که بر اموال شما حق مسلمی وجود دارد که مال دیگری است و باید پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: ما هرقدر به ایمان و معرفت الهی روی بیاوریم برکت‌های زندگی و تعداد قهرمانان ملی در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی بیشتر می‌شود و خداوند رزق و روزی بیشتری را به ما اعطا می‌کند.

وی به کسب ۱۰ عنوان نمونه ملی برای کشاورزان قزوین طی سال جاری اشاره و یادآور شد: با وجود آنکه قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده اما بیشترین تعداد کشاورز نمونه را به دست آورده که باید به این مساله افتخار کنیم.

آیت‌الله عابدینی به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران اشاره و تصریح کرد: ایشان در فرمایشات خود بر اینکه باید قوی شویم، تاکید کردند که تحقق این موضوع نیز با اقدامات هوشمندانه و حساب گرانه در همه عرصه‌ها از جمله کشاورزی حاصل خواهد شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, به گفته وی، کشاورزی ما باید هوشمندانه باشد و ضمن تولید و برآورده کردن نیاز غذایی جامعه به شکلی نباشد که منابع آب و خاک ما را هدر داده و به محیط زیست آسیب برساند.

امام جمعه قزوین گفت: مثلا نمی‌توان با کشت محصولات آب‌بری مانند هندوانه در خاک کم آب، ادعای تولید محصول داشت.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و افزود: همه اقشار از جمله کشاورزان خود را مرهون رشادت و مجاهدت‌های این سردار سرافراز و همیشه زنده می‌دانند که با فداکاری و از خودگذشتگی خود امنیت و اقتدار را به میهن اسلامی هدیه داده بود.