مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در نشستی با استاندار ایلام ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه ذاتی بنیاد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان برگزاری آیین ها و یادواره های حضوری و تجمعی وجود ندارد، از این رو ویژه برنامه های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بصورت مجازی در نقاط مختلف استان برگزار می شود.
اسدالله تولیده ضمن تقدیر از فعالیت های استاندار ایلام در جهت تعالی فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت بی منت و هر چه تمامتر به جامعه معزز شاهد و ایثارگر، گزارشی از فعالیت های بنیاد ایلام در حوزه های مختلف ارائه کرد.
وی در این دیدار به افزایش خدمات غیر حضوری بنیاد در ایام شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا تمهیدات لازم در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس نظیر اجرای پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری در محیط اداری و ارائه خدمات غیر حضوری در دستور کار بنیاد ایلام قرار گرفت.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری درخواست های غیر حضوری مردم توسط مدیران دستگاه های اجرایی، افزود: سامانه ارتباط تلفنی ۱۶۱۶ بنیاد، سامانه خدمات الکترونیک ایثار، سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و پیگیری ویژه درخواست ها، از جمله مهمترین اقداماتی است که در طول این ایام تاثیر بسزائی در کاهش تردد و مراجعه جامعه ارزشمند ایثارگری به بنیاد داشته است.
تولیده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه ذاتی بنیاد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان برگزاری مراسمات و یادواره های حضوری و تجمعی وجود ندارد، از این رو ویژه برنامه های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بصورت مجازی در نقاط مختلف استان برگزار شد.
وی در ادامه به موضوع درمان و سلامت ایثارگران پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه درمان یکی از مهمترین دغدغه های جامعه ایثارگری است، رفع مشکلات این قشر عزیز در این حوزه بصورت ویژه در اولویت بنیاد ایلام قرار گرفت و با پیگیری های به عمل آمده در این خصوص در حال حاضر مطالبات بسیاری از مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.
تولیده به عملیات عمرانی گلزار منور شهدا صالح آباد اشاره کرد و با تقدیر از حمایت های سلیمانی دشتکی به عنوان رئیس کارگروه ساماندهی گلزارهای منور شهدا استان، افزود: عملیات عمرانی که در حال حاضر در گلزار مطهر شهدا صالح آباد در حال اجرا است مطالبه ی مردم و خانواده های معظم شهدایی است که مزار شهدایشان در این گلزار قرار دارد و از این رو پروژه ساماندهی، محوطه سازی و جایگذاری ۷۶۳ سنگ و اِلمان مزار، یکی از اقدامات ماندگار و ارزشمند دولت در استان ایلام است که رضایتمندی این قشر عزیز را به دنبال خواهد داشت.
در پایان این نشست استاندار ایلام ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، از تلاشهای مدیرکل و کارکنان بنیاد ایلام در خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ابراز رضایت کرد.