هفته‌ صرفه‌جویی در مصرف آب سال جاری متفاوت با سال‌های گذشته در حالی از راه می‌رسد که افزایش ۲۰ درصدی آب شرب با وجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت منابع آب چالش‌های بی‌آبی منطقه و شهرستان را تشدید کرده و اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب را بیش از پیش نمایان می‌کند.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای کاشان در گفت و گو با خبرنگار جارچی اخبار در کاشان،با بیان این مطلب اظهار داشت: هفته‌ صرفه‌جویی درمصرف آب نماد و نمایش توجه جدی به مدیریت مصرف است که قائل به بازه‌ زمانی محدودی نیست و گستره‌ زمان در همه‌ روزهای سال را در بر می‌گیرد.

عباسعلی کحال افزود: شیوع بیماری کرونا طی چند ماه گذشته باعث افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب شده است و از سوی دیگر منابع تأمین آب شهرستان و منطقه محدود است. از اینرو لازم است که شهروندان برای این که از نعمت جریان مستمر آب برخوردار شوند مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی گرفته و از مصارف غیرضروری پرهیز کنند.

وی یادآور شد: هر روز هفته با عنوانی نامگذاری شده و اهداف و فلسفه‌ آن تبیین شده است. عناوین مطرح شده برای ضرورت و اهمیت ارکان و ساختارهای مدنی و اجتماعی برای تلاش جمعی در این راستاست.

کحال با بیان این که یکم تیرماه روز اول هفته‌ی صرفه‌جویی با عنوان « مدیریت مصرف آب و برق و خانواده» است، یادآور شد: «فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده‌ها در مدیریت مصرف» و «افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف» و «افزایش نقش آموزش در بستر خانواده در فهم مشترک مدیریت مصرف» از اهداف روز اول هفته صرفه‌جویی در مصرف آب است.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای کاشان به عناوین روزهای دیگر این هفته اشاره کرد و گفت: روز دوم با عنوان « مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه» و روز سوم با عنوان « مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی و شرکت ها» و روز چهارم با عنوان « مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست» نامگذاری شده است.

وی روز پنجم را «مدیریت مصرف آب و برق ، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی» ذکر کرد و گفت: روز ششم « مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی» و روز پایانی با عنوان «مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی» نامگذاری شده است.

مدیر روابط عمومی وآموزش همگانی کاشان خاطرنشان کرد: «نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه»، «اکران بنر (استند وبیلبورد) با مضامین صرفه‌جویی درمصرف آب در سطح شهر»، «درج شعار و پیام‌های صرفه‌جویی در نشریات محلی وجراید» ، «توزیع بروشور وبسته های واشرآب در نمازجمعه» ، «پخش تیزر،موشن گراف و انیمیشن در شبکه های اجتماعی» ، «حضور مسئولین ومتخصصان حوزه آب وعلوم اجتماعی در برنامه های رادیو و تلویزیون» ، «اهدای جایزه به مشترکان کم مصرف»و سایربرنامه های فرهنگی-تبلیغی با هدف جلب مشارکت شهروندان در مصرف بهینه آب ازبرنامه های ویژه هفته صرفه جویی درمصرف آب در کاشان است که همزمان باسراسر کشور از اول تیرماه آغاز خواهدشد.