به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی، بیان داشت: میزان مصرف گاز در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که برابر با ۵میلیارد و ۱۶۵میلیون متر مکعب بود، ۸ درصد کاهش داشته است.
وی، افزود: در صنایع استان، در سه ماهه نخست سالجاری معادل ۴میلیارد و ۴۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۴ میلیارد و ۲۵۶میلیون متر مکعب بوده است.
مهندس علوی، با اشاره به میزان مصرف گاز خانگی و عمومی درسطح استان افزود: حجم گازمصرفی طی سه ماه نخست امسال در این بخش بیش از ۷۱۵میلیون متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته ایم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین با اشاره به میزان مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی،گفت: امیدواریم با مصرف بهینه گاز طبیعی و رعایت این رویه در طی سال بخصوص در فصل سرما با مشکل تامین گاز مواجهه نشویم.
مهندس علوی، استفاده از گاز در صنعت بویژه صنایع عمده را در پیشگیری از آلودگی محیط زیست بسیارموثر دانست و افزود: در صورتیکه تمامی مصارف گاز طبیعی توسط مشترکین گرامی در چارچوبهای الگوی مصرف و به صورت بهینه صورت پذیرد علاوه بر بهبود کیفیت هوا و محیط زیست، می تواند در کاهش هزینه گازبهای مشترکین نیز موثر باشد.