آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که از صبح روز یکشنبه (یکم تیرماه) با سفر به تهران در مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده بودند، عصر روز گذشته با وعده‌های نمایندگان مجلس عازم شهرشان شدند.
به گزارش جارچی اخبار، تعدادی از آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به خبرنگار ایلنا گفتند: تجمع سه روزه گذشته آنها پس از آن خاتمه یافت که از طرف مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات آنها به وزیر آموزش وپرورش نامه‌ای نوشته شد.
به گفته آنان، روز گذشته از طرف تعدادی از نمایندگان مجلس و کمسیون آموزش و تحقیقات با آنها صحبت‌ شد و درنهایت به آنها نامه‌ای برای پیگیری مطالباتشان داده شد.
آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در ادامه می‌گویند: برهمین اساس همه حدود هزار نفر از نمایندگانی که از جانب همه آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از شهر‌های مختلف کشور برای رسیدگی به مشکلاتشان به تهران آمده بودند با اعتماد به موثر بودن این کمک نمایندگان مجلس، موقتا به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.
آنها می‌گویند: در حال حاضر چند نفر از همکاران به نیابت از سایرین برای پیگیری نامه‌های داده شده از سوی نمایندهای مجلس در تهران باقی مانده‌اند. درضمن قرار بود نمایندهای منتخب ما امروز چهارشنبه جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش در رابطه با لغو یا تغییر زمان آزمون برگزار کنند که از نتیجه آن بی‌خبریم.
گفتنی است تعدادی از جمعیت ۲۴ هزار نفری آموزش‌دهنده و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای لغو قانون جذب آموزشیاران از روز یکشنبه (یکم تیر ما) تا پایان روز سه‌شنبه (سوم تیر ماه) مقابل ساختمان مجلس جمع شدند.