به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد :منصور زارع» ، پیش از ظهر امروز درنهمین  نشست خبری برخط خانه مطبوعات یزد به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن گرامیداشت روز قدس گفت: روز قدس تا ابد نهادینه شده تا صدای مظلومان جهان به گوش ملت‌های آزادیخواهاه دنیا برسد و طبل تو خالی ادعای حقوق بشری آمریکا و رژیم صهیونیستی دنیا را فرا بگیرد.

وی تقویت روحیه استکبار ستیزی در فضای مجازی را از جمله وظایف خبرنگاران در مناسب‌های ملی و مذهبی دانست و افزود: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و باید بیش از پیش نسبت برای بزرگداشت این مهم در فضای مجازی برنامه‌ریزی و اقدام شود

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: امروز هم در شرایط کرونا باز هم ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس تکرار شده و مردم و جوانان ما به میدان آمدند، کادر درمان از جان خود گذشت، زنان به تولید ماسک در خانه‌های خود پرداختند و سایر اقشار نیز در عرصه‌های رسیدگی به نیازمندان وارد عرصه شدند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های سوم خرداد در استان یزد افزود: تجلیل از ایثارگران خانواده‌های شهدای سلامت با محوریت بنیاد شهید، پیشکسوتان دفاع مقدس، سپاه، و …، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری راهیان نور مجازی، برگزاری مسابقه دل نوشته، عکس، فیلم کوتاه و ایثارگری در حوزه سلامت از برنامه‌های سوم خرداد است.

این مسئول با بیان این‌که در حال حاضر ۲۳ عنوان کتاب در دستور کار و چاپ حفظ آثار است، تصریح کرد: تقویت و تولید محتوای هنری به ویژه در فضای مجازی، رویکرد اصلی بنیاد حفظ آثار در استان یزد است.

 

وی با بیان این‌که گالری یک موزه دفاع مقدس یزد به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است، بیان کرد: آماده سازی کامل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از دیگر رویکردهای جدی بنیاد حفظ آثار در استان یزد است.

 

سرهنگ زارع با اشاره به این که شعار امسال بنیاد حفظ آثار عبارت «ما قوی هستیم» تعیین شده است، خاطرنشان کرد: از سوم خرداد تا اواخر اسفند ماه سال جاری برنامه‌های مختلفی تدوین و در زمان خاص خود اجرایی می‌شوند.

زارع با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار فراخوانی منتشر کرد مبنی بر اینکه «بیایید خاطرات خود را جاودانه کنیم» عنوان کرد: این اقدام در راستای ثبت ایثارگری‌ها و تجربیات در زمان کرونا انجام شد تا اقدامات این دوران نیز مانند دوران دفاع مقدس ماندگار شود

وی همچنین یادآور شد: تولیدات هنری را نیز در دست اقدام داریم و در سال جاری تاکنون پنج اثر هنری با محوریت دفاع مقدس منتشر شده است.

زارع خاطرنشان کرد: امسال رویکرد مهمتر ما، فعالیت ویژه در زمینه‌های هنری به ویژه در فضای مجازی است و رسانه‌ها و هنرمندان استان را به مشارکت در این زمینه دعوت می‌کنیم.