شهردار یزد با اشاره به  اصلاح فرآیندها در شهرداری یزد گفت :هیچ مغایرتی بین اسناد و حسابداری نداریم و مکانیسمی تعریف شده که به سرعت مغایرت ها مشخص و رفع می شود.
به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، جمال الدین عزیزی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: شهرداری ها در حدود ۳۰۰ نوع خدمت در شهرها ارائه می کنند که ما نیز در یزد نیز بر همین اساس خدمت رسانی را در قالب ۵ منطقه و ۱۰ سازمان دنبال می کنیم.
عزیزی با اشاره به بحث مغایرت های مالی در شهرداری گفت که  این مسئله در گزارش شهرداری درج شده و شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت که وضعیت مغایرت ها مشخص شود که ما همکاری نزدیکی با دستگاه های مربوطه داشتیم که با بررسی های زیاد این مغایرت ها مشخص شد و گزارش ها ارائه شد و تقریبا به لحاظ رفع مغایرت ها مشکلی نداریم و اعضای شورای شهر نیز صحه گزاری کردند
شهرداری یزد خاطرنشان کرد: شهر یزد با ثبت جهانی شرایط دیگری را در زمینه توسعه دنبال می کند که از توسعه محور بودن به سمت حفاظت محوری حرکت می کند و پروژه ها بیشتر به دنبال حفظ اصالت با اراپه خدمات است.
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فعالیت‌های شهرداری یزد در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا اظهار داشت: در ستاد پیشگیری هیچ دستورالعملی برای شهرداری مشخص نشده و نقش شهرداری در این میان شفاف نیست با این وجود در بسیاری از موارد با ستاد استانی همکاری داریم.
شهردار یزد با اشاره به اینکه کرونا مشکلات جدی مالی و اعتباری برای شهرداری یزد ایجاد کرده است، افزود: یکی از درآمدهای شهرداری، درصدی از جرایم رانندگی استان بود که این رقم سال گذشته برای شهرداری یزد ۸ میلیارد تومان تعریف شده بود اما تنها ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص یافت.
وی تاکید کرد: با وجود این از منابع جدید نظیر تسهیلات بانکی استفاده می‌کنیم ضمن اینکه در تلاش برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت هستیم ولی این بخش هنوز در کش و قوس با بانک مرکزی و دولت است
عزیزی گفت: نقش مردم و رعایت فردی و بهداشت فردی به عنوان بهترین راه ها برای مقابله با ویروس کرونا است و بایستی توجه ویژه ای به آن شود.
شهردار یزد بیان کرد:ما امسال در این شرایط سخت اقتصادی با کمک تسهیلات بانکی ۵۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی با مدل های جدید تعویض شده و ۵۳ دستگاه نیز مجهز به کولر شده اند.
وی افزود: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی ما در شهر یزد از ۱۶ سال به زیر ۱۰ سال رسید که این اقدام مناسبی در این زمینه بوده است.
عزیزی ادامه داد: ایجاد دو شهرک مشاغل سنگ و چوب و مبل از جمله خدمات سال جاری است که در حال ثبت نام در سازمان مشاغل است که کار خوبی است و جز پروژه هایی است که دوشنبه کلنگ زنی می شود.
شهرداریزد تصریح کرد مجموع اعتبارات ۱۰ سازمان و پنج منطقه شهرداری یزد ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم برای ۵۲۰ پروژه تعریف شده و در این پروژه‌ها، مسائل زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.
عزیزی خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی برنامه ها نوسازی و روکش گسترده آسفالت در شهر مهمترین برنامه ما در سال جاری است و در کنار آن خط استفاده از آسفالت بازیافتی را در نظر داریم
وی گفت: تکمیل رینگ تردد شهری با زیر گذر سه راه آتشنشان، شهر هوشمند، طرح کیف پول شهروندی، شهروندسپاری، ایجاد شرایط برای حمل و نقل پاک در شهرداری، احداث رینگ دوچره در پارک آزادگان و خیابان بوعلی، طراحی مسیر دوچرخه سواری در شهر، بازپیرایی فضای شهری درون محلات از جمله برنامه های ما در سال جاری است.
عزیزی  ادامه داد: مبادی ورودی شهر به ساماندهی نیاز دارد که در دستور کار ما است که بخشی از بلوار فرودگاه یزد با رنگ آمیزی انجام شده اما برنامه بدنه سازی و مناسب سازی در بلوار داشته باشیم البته در برنامه اجرایی امسال ما نیست اما امیدواریم طراحی و ساماندهی آن در سال جاری انجام شود و سال آینده اجرایی شود.