به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد، « مجید جوادیان زاده» پیش از ظهر سه شنبه  در نشست کمیته هنری ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۴ هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: دفاع مقدس، شهادت، ایثارگری بخش مهمی از تاریخ ما را تشکیل می دهد و با تاریخ ما درآمیخته است که هیچ کسی نمی تواند در مقابل آن سیاست انکار را انتخاب کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در هر کشوری از دنیا یک از برهه های مهم تاریخش در خصوص جهاد و جنگ است که نمونه آن جنگ جهانی دوم است که شاخه های فرهنگی و هنری آن به عنوان تغذیه ای برای آنها است و به قدری این شاخه ها زاینده هستند که مسائل اجتماعی، فرهنگی و هویتی در آن مطرح می شود.

 

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که بسیاری از آثار فرهنگی و هنری مانند سمفونی های بزرگ، رمان های اثرگذار، نمادهای تجسمی و غیره به عنوان این شاخه های هنری است.

 

جوادیان زاده بیان کرد: ما نیز در کشورمان تاریخی به نام هشت سال دفاع مقدس را تجربه کردیم که باید بیشتر از این سرمایه فرهنگی و هنری استفاده کنیم زیرا بسیاری از اتفاقات در این دوره رخ داده است که می توانیم از آنها برای فعالیت های فرهنگی، هنری و هویتی خود استفاده کنیم.

 

با رویکرد فرصت و همچنین نگاه فرصت به این موضوع سعی داریم تا برنامه های کنگره را دنبال کنیم.