حجت الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم به همراه شورای معاونین و روسای سازمان های تابعه قوه قضاییه با حضور در حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه( سلام الله علیها) با حضرت آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس دیدار و گفتگو کرد.

رییس کل دادگستری قم در ابن دیدار در تشریح عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: دستگاه قضایی استان با حدود ۲۰۰ نفر قاضی و ۸۰۰ نفر کارمند اداره می شود و تدین قضات دادگستری و سازمان‌های تابعه به عنوان نقطه قوتی است که دستگاه قضایی استان را از سایر نقاط کشور متمایز ساخته و به همین دلیل میزان تخلفات و گله مندی ها در این استان بسیار کم است.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: نسبت به همان مقدار کم تخلفات و گله مندی ها نیز حساسیت وجود دارد و هیئت نظارت دستگاه قضایی اهتمام ویژه ای نسبت به رفع تخلفات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری بهره‌مندی کارکنان دستگاه‌های قضایی از تحصیلات حوزوی و دانشگاهی مناسب را از دیگر امتیازات در کارآمد کردن دستگاه و صدور آرای شایسته برشمرد و افزود‌ در آرای محاکم ردپای مبانی فقهی وجود دارد.

وی در خصوص معضل اطاله دادرسی گفت: یکی از گله مندی های مردم در مراجعه به دادگستری اطاله دادرسی است و برای حل این مشکل اقدامات ویژه در دستور کار قرار گرفته هرچند می بایست بر مبنای تاکید قانون با رعایت زمان بندی مناسب حق دفاع برای طرفین فراهم گردد.

رئیس کل دادگستری استان قم غیرت دینی و انقلابی همکاران شاغل در دستگاه قضایی استان را از دیگر امتیازات برشمرد و تصریح کرد حساسیت قضات و کارکنان مجموعه قضایی استان در تصمیم گیری ها و صدور آرا مشهود است و این مهم دادگستری قم را در بین سایر دادگستری ها ممتاز کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری افزود: نگرانی هایی در خصوص مسائل منافی عفت و عدم رعایت شئونات اسلامی در شهر مقدس قم وجود دارد که مجموعه دادستانی با رعایت موازین شرعی و قانونی به آنها ورود کرده است.

وی در ادامه بر ضرورت اصلاح مسائل ثبتی برای جلوگیری از تضییع حقوق افراد تاکید کرد و گفت: اختلافات ملکی در استان قم آمار بالایی دارد که عمده مسائل پیش آمده به دلیل استفاده مردم از قولنامه های عادی به جای اسناد رسمی است امیدواریم با کمک مدیران اجرایی استان دست سوء استفاده کنندگان و کلاه برداران از تعرض به اموال و املاک مردم کوتاه شود.

در ادامه این دیدار رئیس کل دادگستری به معرفی روسای سازمان های تابعه قوه قضاییه و شرح مختصری از فعالیت های مجموعه تحت امرشان پرداخت.

آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها نیز ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: در این مناسبت ها می بایست فرصت و فضای لازم برای نشر معارف اهل بیت در نظر بگیریم تا مردم از محاسن کلام آن بزرگواران بهره مند شده و تبعیت کنند

وی در ادامه به تشریح جایگاه رفیع شهدا در قرآن کریم پرداخت و گفت شهدا در پیشگاه خداوند متعال زنده‌اند و نشانه زنده بودن آنها تاثیر ایشان بر مردم و جامعه و همچنین تجلیل مردم از مقام شامخ آنها است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: جریان نفوذ از ابتدای عالم تا امروز وجود داشته و دارد. این جریان خطر آفرین، ضررها و فجایعی زیادی را رقم زده و امروزه نیز با اعمال متقلبانه و شیطانی در جامعه حضور دارد.

آیت الله سعیدی بیان کرد: شهر قم شهر اهل بیت است و حساسیت و نگاه ویژه ای می طلبد از این رو دستگاه قضایی قم نیز می بایست با نگاه ویژه و همراهی سایر دستگاه ها و با عزم جدی قم را به تراز خودش برسانند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه همچنین افزود: بحمدالله رییس قوه قضاییه با شهامت و شجاعت و ایمان و بحول و قوه الهی افراد نفوذی در جریان کار مردم را از صحنه کنار خواهند گذاشت.

وی در پایان اطلاع رسانی مناسب و به موقع در خصوص اقدامات دستگاه قضایی به مردم را از ضروریات برشمرد و از رئیس کل دادگستری خواست تا اهتمام ویژه‌ای نسبت به این امر داشته باشد.