مدیر حوزه های علمیه کاشان گفت: تذکر به خوبی‌ها و نفی از بدیها باعث آشکار شدن قبح گناه می‌شود و قلبها را به هم نزدیک میکند.

به گزارش خبرگزاری جارچی اخبار از کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمودند کینه قلب انسان را فاسد می کند و اگر برادران مومن عیب ها را به هم تذکر بدهند و در جهت رفع آن بکوشند و هم کینه در دلشان نمیماند تا قلبشان را متعفن کند و هم امر به معروف زندگی عاری از زشتی را برایشان رقم میزند.

مدیر حوزه های علمیه کاشان افزود:
امر به معروف و نهی از منکر جایی برای کینه در قلب انسان نمیگذارد، چنانچه انسان به عواقب گناه توجه و آگاهی داشته باشد از آن پرهیز و دوری میکند و اگر قبح بدی‌ها را بشناسد خوبی‌ها را انجام می دهد، خداوند قبح برخی گناهان را با مثال در قرآن برای ما بیان کرده است تا از عواقب آن گناه آگاه شده و انجام ندهیم لذا توجه به مفهوم آیات قرآنی پرهیزکاری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به رسالت ۱۲۴ هزار پیامبر گفت: عقل حکم میکند که اعمال خود را بر طبق جلب منفعت و دفع ضرر احتمالی انجام دهد لذا وقتی که تمامی پیامبران و ائمه راه منفعت را به ما نشان داده اند بنا بر احتمال نیز عقل ایجاب میکند از گناهان دوری کنیم.

فرجی با بیان اینکه علمای دینی ما بیشتر اهل سکوت، تفکر و ذکر بودند تصریح کرد: کثرت در سخن خطا را زیاد میکند ولی سکوت و تفکر توجه انسان را بالا می برد، اگر زبان به گفتن ذکر عادت کند نور و برکات زیادی را به همراه دارد.

وی عنوان داشت: به جز سکوت و پرهیز از سخن بیهوده امام صادق میفرمایید بهترین دوستان بهترین هدایا را برای هم میبرند و بهترین هدیه گفتن عیب برادر دینی به خودش جهت اصلاح است که جامعه ایی نیکو را به همراه خواهد داشت.