دکتر محمدرضا صائینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به روند تدریجی افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر افزود: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در بین عموم و بی‌توجهی به این مولفه مهم و از طرفی نبود تصویر دقیقی از چگونگی فعالیت این نوع ویروس در جهان مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس پیش بینی ها نشان می دهد که طی ۱۰ روز آینده موارد مثبت بیماری کرونا و به دنبال آن طی مدت ۲ هفته آینده نیز موارد بستری‌ها در مراکز بیمارستانی استان روند افزایشی خواهد داشت.

این مسؤول ادامه داد: متاسفانه موضوع نگران کننده موارد مرگ ناشی از این بیماری بوده که ممکن است به همین سرعت ادامه یابد، به طوریکه طی یک‌ماه آینده وضعیت ناخوشایندی حاکم شود.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل ازایرنا, وی اظهار داشت: بنابراین از عموم مردم درخواست می شود که همچنان درخانه مانده، خسته نشوند و این نهضت را بیش از گذشته جدی بگیرند.

صائینی افزود: بهترین روشی که از سوی سازمان جهانی بهداشت(who) در تمامی کشورها توصیه شده و خردمندان پزشکی نیز بر آن معتقدند توجه به قرنطینه خانگی و از همه مهمتر رعایت فاصله گذاری اجتماعی است به این معنی که باید از حضور در مراکز، تجمعات، بازار و پاساژها اجتناب کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: ۸۰ درصد افراد مبتلا علائم بسیاری جزئی دارند و درصد پایینی به بیمارستان مراجعه می‌کنند و همه تلاش در راستای جلوگیری از ابتلا به این بیمار بوده و این امر مانند فنری است که اگر باز شود فراگیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به این ویروس آلوده شده ولی علائم آنها ظاهر نشده احتمال اینکه بیماری را به دیگران منتقل کنند وجود دارد و به همین دلیل مردم باید از حضور در مراکز تجمعی خودداری کنند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی زنجان، طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۲ مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا ویروس مشاهده شده که این تعداد در هفته های گذشته به عدد هشت رسیده بود و تعداد کل مبتلایان به کرونا ویروس بر اساس یافته های آزمایشگاهی به ۹۲۶ نفر رسیده و تا به امروز ۷۳۵ بیمار بهبود یافته از بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۴۸۱ نفر رسید.