دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: روابط سیاسی جمهوری‌اسلامی‌ایران و عراق راهبردی و مکمل یکدیگر است و خللی در این روابط به وجود نخواهد آمد.
سردار سرلشکر یحیی‌ رحیم صفوی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مسجد جامع تبریز، اظهار داشت: با وجود اینکه آمریکا در سال ۲۰۰۳ اقدام به اشغال خاک عراق به بهانه های مختلف کرد و میلیاردها دلار هزینه و بیش از ۲۰ هزار کشته و زخمی روی دوست مردم این کشور گذاشت، اما امروز جهان مشاهده می کند که جمهوری اسلامی ایران به دوست نزدیک و استراتژیک عراق تبدیل شده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و عراق به هیچ عنوان برای آمریکا قابل هضم نیست ، اظهار داشت: زمانی که این کشور جنایتکار اقدام به اشغال عراق کرد، هدف اصلی‌اش روی کار آوردن دولتی دست نشانده و مطیع آمریکا بود که این هدف با روی کار آمدن دولتی دینی و شیعی و به دست گرفتن پارلمان توسط دین مداران، خنثی شد.
سرلشکر رحیم صفوی، تقابل بین جبهه مقاومت و جبهه کفر از ۲۰ سال قبل را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: این تقابل بین دو جبهه همواره ادامه داشته است و تا زمانی که آمریکا در منطقه حضور دارد این مقابله همچنان خواهد بود.
وی اشغال عراق و افغانستان توسط آمریکا طی سال های اخیر را نمونه ای از درنده خویی و کشورگشایی این کشور خواند و گفت: با وجود اینکه بر اثر این تهاجم دو دولت هر دو کشور ساقط شد، اما این دو تحول بزرگ سیاسی منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شد و امروز این پیروزی در نفوذ نرم ایران مبرهن است.
سرلشکر صفوی بی نتیجه بودن حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا را مورد وثوق بسیاری از کارشناسان سیاسی و نظامی جهان و حتی آمریکائی ها دانست و افزود: اینکه آیا راهبرد ایالات متحده بر اثر این حضور به پیروزی رسیده است یا راهبرد جمهوری اسلامی ایران، مقوله ای است که ذهن بسیاری در جهان را به خود مشغول کرده است.
وی ادامه داد: طی این سال ها آمریکائی ها که برای ایجاد دموکراسی، آرامش و آسایش در افغانستان و عراق حاضر شده اند، آیا ارمغانی جز بدبختی، فلاکت و بی امنیتی و سلب آرامش برای مردم مسلمان این دو کشور داشته اند.
سرلشکر صفوی موفقیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا را ناشی از برکت خون پاک شهدا دانست و اضافه کرد: به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس، راه کربلا باز شد و به حول و قوه الهی با خون مطهر شهدای مدافع حرم و سردار قاسم سلیمانی راه قدس باز خواهد شد.
وی ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی را نشانه ای آشکار از استیصال و درماندگی رژیم جنایتکار آمریکا خواند و با بیان اینکه خون این شهید مظلوم و ابومهدی مهندس و سایر همرزمانشان موجب نابودی استکبار خواند شد، گفت: این اقدام شکست راهبردهای آمریکا در غرب آسیا را نشان داد.
فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موشک باران پایگاه آمریکائی ها در اربیل و عین الاسد توسط هوا و فضای سپاه را پاسخی ناچیز به اقدام تروریستی آمریکا ارزیابی کرد و ادامه داد: ترامپ دیوانه هرگز فکر پس لرزه های اقدام تروریستی خود در بغداد را نکرده بود و محاسبات آنها در این خصوص اشتباه بود.
سرلشکر صفوی از شهید قاسم سلیمانی به عنوان شهید بین المللی جهان اسلام و سرباز حضرت مهدی (عج) یاد کرد و گفت: این شهید والامقام تربیت شده ولایت فقیه، محصول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دست پرورده دفاع مقدس و نماینده برحق و انقلابی منطقه غرب آسیا، لبنان، فلسطین و مدافع راستین آرمان های انقلاب اسلامی بود.
وی ارادات اقشار، طبقات و نحله های مختلف فکری، عقیدتی و سیاسی به شهید سلیمانی را نشانه ای از وفاداری ملت ایران به آرمان های امام راحل، شهدا و منویات مقام رهبری بیان و اضافه کرد: در این زمینه نیز مردم مومن، متدین و ولائی تبریز بار دیگر خط شکن شده و پیشگامی خود را در دفاع از انقلاب اسلامی نشان دادند.
سرلشکر صفوی، اقدام بازاریان تبریز در تعطیل کردن فعالیت خود را اقدامی بسیار شایسته و مهم دانست و افزود: اینکه بزرگترین بازار غرب آسیا پس از شهادت سردار سلیمانی چنین واکنشی از خود نشان داد، مقوله ای بسیار با اهمیت بود و موجب الگوبرداری بازار تهران از بازاریان تبریزی شد.