منوچهر حبیبی روز جمعه در حاشیه برگزاری مرحله دوم رزمایش ملی مواسات و احسان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)، فرماندار و شهردار قزوین به همراه جمعی از مسوولان و نهادهای اجرایی استان در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر استان در وضعیت مساعد بهبود این ویروس قرار دارد تا جایی که از ۱۶۰ بیمار بستری شده تنها ۲۵ نفر آنان متصل به دستگاه‌های تنفسی هستند.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی شیوع این ویروس در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: این مساله به معنای نزدیک شدن به پایان دوره این بیماری نیست بلکه باید مردم ما کماکان مراقبت و پیشگیری از این ویروس را در راس برنامه‌های خود قرار داده و نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز همچنان حساس باشند.

این مسوول با اشاره به فرارسیدن مراسم خاص پنجاه بدر مردم قزوین، گفت: از شهروندان درخواست داریم تا ضمن حرمت ماه مبارک رمضان، همانند آیین سیزده بدر، امسال این مراسم را نادیده گرفته و همچنان در منازل خود بمانند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, حبیبی یادآور شد: شیوع ویروس کرونا به جهانیان بار دیگر اثبات کرد که تنها دین درمان‌گر تمام دردهاست و سران همه کشورهای لائیک و آنهایی که تا دیروز هیچ اعتقادی به این مساله نداشتند، اذعان کردند که درمانی جز توسل به خدا و دعا کردن برای این بیماری وجود ندارد.

این مسوول سیاسی با بیان اینکه دنیای غرب که همواره خود را مظهر توسعه و ترقی می‌دانست با شیوع کرونا و برای جلوگیری و غارت حتی دستمال‌های کاغذی و مواد ضدعفونی کننده در فروشگاه‌های خود سرباز مستقر کردند، تصریح کرد: این در حالی است که آموزه‌های دینی مردم ما در این شرایط انفاق را به مردم توصیه کرده و به زیبایی مشاهده کردیم که شهروندان ما چگونه و در شرایط سخت اقتصادی به یاری همنوعان خود شتافتند و کادر درمانی ما نیز با از جان گذشتگی خود، اوج ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

حبیبی با اشاره به همراهی ملت بزرگ ایران در تاسی از فرمان مقام معظم رهبری برای حضور و مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی، افزود: یک هزار و ۱۴۴ گروه جهادی، مردمی، تشکل و ثمن در سطح استان قزوین پای کار آمدند و علاوه بر تولید و توزیع ماسک و موادضدعفونی کننده، ۳۵۰ میلیارد ریال نیز کمک نقدی و غیرنقدی را برای نیازمندان و محرومان جامعه جمع‌آوری کردند.

۱۰ هزار بسته معیشتی هر یک به ارزش سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در مرحله دوم رزمایش ملی مواسات و احسان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قزوین روز جمعه طی مراسمی در بین محرومان این استان توزیع شد.