تقویم جامع گردشگری کاشان با حضور مسئولان کاشان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از کاشان،علی اکبر مرتضایی در مراسم رو نمایی از تقویم جامع گردشگری با بیان اینکه مقامات کشوری از تقویم گردشگری کاشان اطلاع دارند، اظهار داشت: معاون وزیر کشور پیشنهاد کرد که روزهایی را به نام روستاهای کاشان داشته باشیم و از دیگر پیشنهادها ایجاد مثلث طلایی بین شهرهای ابیانه، آران و بیدگل و کاشان همچون مثلث طلایی در کشور هند بود.

فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه با این مثلث طلایی می‌توان اشتغال را تقویت کرد، افزود: ایجاد تقویم گردشگری می‌تواند گام موثری در تقویت و توسعه حوزه گردشگری منطقه کاشان دارد و مثلث طلایی نیز می‌تواند در توسعه گردشگری شهرستان های کاشان، نطنز و آران و بیدگل داشته باشد.

مهران سرمدیان نیز در این مراسم با بیان اینکه کاشان شهر گردشگری است، اظهار داشت: کاشان هنوز مقصد گردشگری نیست چراکه میزان اقامت در این شهرستان ۱.۵ روز است و باید این میزان اقامت را افزایش داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با بیان اینکه تهیه تقویم گردشگری به این شکل در کشور تاکنون صورت نپذیرفته است، افزود: این تقویم این امید را ایجاد می‌کند که گردشگر در طول سال نیز گردشگر به داخل منطقه کاشان وارد شود و ورود گردشگر به ایام خاص در این شهرستان محدود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراکز و ابنیه تاریخی تحت نظارت میراث فرهنگی کاشان بازگشایی شد، ابراز داشت: استانداردسازی اقامتگاه‌های سنتی نیز در حال انجام است و این موضوع را باید به فال نیک گرفت و با حضور کارشناسان مربوطه این موضوع در حال پیگیری است.