سیزدهمین جلسه شورای استانی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  با ریاست محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام و با حضور اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام و دبیر شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در سالن شهید رجائی استانداری ایلام برگزار شد.
اسدالله تولیده در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به برنامه های برگزار شده در ایام شیوع کرونا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برابر دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا و در جهت کاهش تجمعات، از فضای مجازی و صدا و سیما به عنوان جایگزین برای برگزاری آیین ها و یادواره ها استفاده خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه فعالیتهای ترویجی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند راهکار های جدید و خلاقانه است، افزود: برنامه هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در طول دوران شیوع کرونا در فضای مجازی استان برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که استقبال بسیار خوبی از این برنامه ها صورت گرفته و در سطح جامعه نیز به نحو مطلوبی تاثیر گذار بوده اند.
وی در ادامه به برنامه های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته با حسن تدبیر استاندار ایلام و با همکاری دستگاه ها و ارگان ها، ویژه برنامه های بسیاری در تجلیل از ایستادگی و مقاومت آزادگان برگزار شد.
تولیده تصریح کرد: در سال جاری نیز دیدار با آزادگان، تبلیغات محیطی در سطح شهر، استفاده از فضای مجازی و بیان خاطرات توسط آزادگان به عنوان “پیام آوران ایثار” از مهمترین برنامه های در نظر گرفته شده جهت گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تشریح عملیات عمرانی گلزارهای منور شهدای صالح آباد، شهدای گمنام شهر ایلام و یادمان زمین فوتبال چوار پرداخت و اظهار کرد: پس از دستورات اکید استاندار ایلام به عنوان رئیس کار گروه ساماندهی گلزارهای شهدا استان در خصوص ساماندهی گلزارهای منور شهدا به عنوان پایگاه اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عملیات بازسازی و ساماندهی این اماکن متبرک آغاز شد.
دبیر شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان تصریح کرد: انجام کف سازی محوطه به ابعاد ۴ هزار متر مربع، معنوی سازی فضای گلزار، جای گذاری ۵۱۷ سنگ مزار جدید، نصب اِلِمان مزین به عکس شهید بر هر مزار، طراحی و پیاده سازی سر درب ورودی مطابق با معماری اسلامی ایرانی و بازسازی ۲۴۰ مترمربع فضای داخلی از مهمترین اقداماتی است که در جهت ساماندهی گلزار منور شهدا صالح آباد به انجام رسیده است.
تولیده در پایان با تقدیر از حمایت های استاندار ایلام نسبت به جامعه معزز شاهد و ایثارگر استان، گزارشی از اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ها ارائه داد.
لازم به ذکر است در این جلسه مدیران دستگاه های اجرائی، روسای دانشگاه ها و جمعی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند