مسئول روابط عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌ شمالی اعلام کرد: شایعه وجود شن و ماسه در آرد نانوایی‌های بجنورد بی‌اساس است و صحت ندارد.
به گزارش جارچی اخبار، مهدی پوریافر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه های آسیاب آرد از چندین فیلتر برای جداسازی ذرات سنگ بهره می برند، به گونه ای که این دستگاه ها قادرند ذرات بسیار ریز شن و ماسه را نیز از آرد عبوری جدا کنند بنابر این امکان وجود هرگونه ناخالصی از جمله شن و ماسه در آرد خارج از تصور است و واقعیت ندارد.
وی افزود: به‌زودی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز آزمایش هایی را بر روی کیفیت آرد مصرفی نانوایی های استان به عمل خواهد آورد تا از این طریق اطمینان بیشتری به مردم داده شود.
از دیروز اخباری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خراسان شمالی، مبنی بر گلایه مردم و برخی نانوایان بجنوردی از وجود شن و ماسه در آرد در حال بازنشر است.
اکنون ۶ کارخانه آرد و یک هزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی فعال است و ماهانه به طور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه ای این استان توزیع می شود.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.