رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران روز چهارشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرکت‌ها اقدام‌های خود را برای بازگشت به فضای ایران آغاز کرده‌اند تا اطمنیان یابند ایمنی لازم برای انجام پرواز وجود دارد و امنیت فضای کشور تامین و تضمین می‌شود.

سیاوش امیرمُکری ادامه داد: دلیل تمایل شرکت‌های هواپیمایی خارجی به استفاده از آسمان جمهوری اسلامی ایران موقعیت جغرافیایی کشور است که مسیرهای آن را برای شرکت های پروازی خارجی اقتصادی کرده و مولفه های اقتصادی در کنار ایمنی و امنیت برای این شرکت‌ها اهمیت بسیاری دارد و اکنون نیز آمار بازگشت شرکت‌های هواپیمایی به فضای ایران در حال افزایش است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی یادآور شد: سالانه ۴۶۰ هزار خارجی پرواز از آسمان جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کنند اما وارد فرودگاه های کشور نمی‌شوند، در برهه‌هایی تعداد پروازهای خارجی به حدود ۶۰۰ هزار پرواز رسیده است.

سیاوش امیرمُکری تصریح کرد: سالانه افزون‌بر ۵۲ میلیون مسافر داخلی از ۵۳ فرودگاه اختصاصی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه‌های مشترک با سایر ارگان‌ها همچون فرودگاه‌های آزاد، نظامی و وزارت نفت برای سفرهای خود استفاده می کنند.

در پایان این مراسم از تلاش‌های محمود امانی بنی مدیرکل پیشین فرودگاه‌های هرمزگان تقدیر و ابوذر ضیایی به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه‌های این استان معرفی شد.