معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: شیرکرده کاشان و تنوع تولیدات این کارخانه الگویی برای جهش تولید است.

به گزارش جارچی اخبار از کاشان،کارآفرین برتر ملی جواد کارگر نژاد از سال ۱۳۶۹ اقدام به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته در شهرستان کاشان کرد، در طول سالیان متمادی با احداث کارخانه شیر پاستوریزه کاشان، کارخانه تولید شیر خشک، احداث و راه اندازی اولین واحدهای پرورش بلدرچین، کبک، شتر مرغ، احداث اولین استخر ذخیره آب کشاورزی و بی نظیرترین تصفیه خانه و استفاده همزمان پرورش ماهیان سردآبی در نیمه دوم سال و ماهیان گرم آبی در نیمه اول سال، احداث گلخانه سبزی وصیفی، توت فرنگی و مرکبات، پسته کاری، احداث باغ توریستی پرندگان قمصر و نگهداری از صدها گونه جانوری در تولید پودر مالتو دکسترین تلاش‎های گسترده‌ای داشته که بیش از ۹۰ نوع میوه را به صورت پودر وارد بازار میکند.

این مرد توانا در جهت معرفی نمودن مشاغل کشاورزی در شهرستان کاشان و ارائه الگوی مناسب جهت بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آب و خاک شهرستان و همچنین اقتصادی نمودن فعالیت بخش کشاورزی در محیط کویری و کم آب کشور در نوع خود کمیاب و مجدانه همسایه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری کوشیده و با هدف بی نیازی کشور و اشتغال جوانان گام برداشته است .

این کار آفرین برتر کشوری با ایجاد مجتمع رفاهی تفریحی گلاب قمصر در زمینی به وسعت ۱۳ هکتار با سرمایه گذاری بالای یکصد میلیارد تومان رفاه شهروندان کاشانی و معرفی بهتری از کاشان قدیم را برای هر مسافر و بازدید کننده را در نظر گرفته است.

انتخاب کارگرنژاد به عنوان کارآفرین ملی استان اصفهان در بین ۱۰ کارآفرین ملی کشور افتخاری دیگر برای صنعت شهرستان کاشان می باشد

دریافت عنوان صنعت سبز کشوری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست یکی دیگر از افتخارات این شرکت است که به سبب راه اندازی تصفیه خانه آب و فاضلاب، به این شرکت تعلق گرفته است. همچنین این شرکت توانسته موفق به دریافت لوح های متعددی از جمله استاندارد نمونه، غذای سالم، گلخانه دار نمونه، صنایع تبدیلی نمونه و گردشگری باغ پرندگان گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان،ایوب درویشی در حاشیه سفر خود به کاشان ضمن اشاره به بازدید از این واحد صنعتی اظهار داشت: دیدن این همه کارآفرینی و تولیدات متنوع در عرصه کشاورزی ، دامی و صنعتی ما را بر سر ذوق آورد و می شود این مجموعه را نمونه بارز جهش تولید و الگوی کشوری معرفی کرد .

درویشی افزود: دستان این کار آفرین برتر کشوری را باید بوسه باران کرد که اینگونه در سال‌های دشوار اقتصادی در راستای تحقق سخنان رهبری گام برداشته و به جهش تولید اقدام کرده است.

وی ضمن اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلات ایجاد شده از این طریق افزود: از برنامه‌های ستاد تسهیل استان اصفهان به صورت کلینیک کسب و کار مسائل هر یک از واحدها بررسی و سعی می‌شود مشکلات این واحدها برطرف شود.

وی ضمن اشاره به تشکیل کمیته پس از کرونا در استان اصفهان گفت: وضعیت اقتصادی استان اصفهان در این کمیته بررسی می‌شود و اقدامات لازم در سطح این استان ذیل ستاد استانی مبارزه با کرونا در این کمیته در حال ارزیابی است و امیدواریم مجموعه اقدامات به جهش تولید، پایداری اشتغال و توسعه آن منجر شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، نیاز و توجه جدی‌تر به بخش تولید و رفع موانع این بخش در کشور احساس می‌شود.

به گفته وی، از برنامه‌های اصلی ستاد تسهیل و مدیریت استان این است که به صورت کلینیک کسب و کار مانند سال‌های گذشته مسائل هر یک از واحدها بررسی و با کمک مدیران و دستگاه‌های متولی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشکلات آنها برطرف شود.

معاون توسعه مدیریت منابع استانداری با قدر دانی و تکریم کار آفرین برتر کشوری افزود: بزرگ مردانی چون حاج جواد کارگر نژاد که مجاهدان در عرصه تولید کوشیده و ایجاد اشتغال می‌کنند ستودنی هستند و باید بر دستانشان بوسه زد زیرا که سرداران جنگ اقتصادی هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در مورد اشتغال در سال‌جاری نیز تشریح کرد: به نسبت تامین منابع مالی که برای واحدهای صنعتی و تولیدی صورت می‌گیرد یا به نسبت تسهیلاتی که در بخش تولید تزریق می‌شود، انتظار می‌رود شغل ایجاد شود.

درویشی در سفری یک‌روزه به شهرستان کاشان، به همراه فرماندار ویژه این شهر از چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله مجموعه تولیدی صنعتی شیرکده دیدن کرد و به برسی مشکلات این واحدها پرداخت.