معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از نهایی شدن طرح جامع آستان مقدس علی ابن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان خبر داد.

حجت‌الله غلامی در حاشیه نشست بررسی طرح جامع این آستان گفت: این طرح پس از سال‌ها با دستور اکید استاندار اصفهان برای طرح در کاربرنامه ریزی استان نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی ابن محمد باقر(ع) از امامزاده‌های شاخص در استان و کشور است، بیان کرد: طرح جامع این آستان مقدس با آینده‌نگری ویژه در مقیاس ۲۵۰ هکتار تهیه و طراحی شده که در ۲ مرحله قابل اجراست.

معاون امور هماهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: مرحله نخست به مساحت ۱۵۰ هکتار قابلیت اجرایی دارد که امروز با حضور برخی مدیران کل استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: این طرح با توجه به موقعیت مکانی مستلزم نظر کارشناسی آب منطقه‌ای منابع طبیعی، محیط زیست و راه وشهرسازی برای جاده‌های دسترسی به شبکه‌های راه اصلی می باشد که هماهنگی های لازم در این خصوص به عمل آمد.

به گفته غلامی قرار شد ظرف یک ماه آینده تمام استعلام‌ها از دستگاه‌ها به صورت کتبی گرفته شود، ارزیابی زیست محیطی در مدت ۱۵ روز آینده انجام و نتیجه آن برای بررسی ظرف یک ماه آینده به کارگروه ارسال شود.

وی تاکید کرد: تلاش آن است که بتوانیم ظرف یک ماه آینده طرح جامع تکمیل شود تا بتوان به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال شود.

شبستان و رواق، صحن و حیاط، حسینیه، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و سالن قرائت، حوزه علمیه، خانه عالم، زائر سرا، کمپینگ، پارکینگ، مجموعه های ورزشی، درمانی، فرهنگی، آموزشی، موزه آستان و بازار از جمله فضاهای پیش بینی شده در طرح جامع آستان مقدس سلطان علی بن محمدباقر(ع) است.
انتهای خبر/ بصیرتی