مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان قم درنشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزارشد، گفت: اداره ثبت اسناد، وابسته به قوه قضائیه، با تدابیر خاصی که اندیشیده است، در جلوگیری از اطاله دادرسی و جلوگیری از فساد و وقوع جرم، توانسته کمک های شایانی به قوه‌ی قضائیه و مردم قم داشته باشد.
سیروس سلامتی عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر خدمات این اداره به صورت مجازی قابل انجام است و از مراجعه حضوری و هدر رفت زمان برای مردم کاسته شده است.
وی افزود: از جمله خدماتی که این اداره به مردم ارائه می‌دهد، تنظیم روابط اجتماعی افراد همچون ثبت ازدواج و طلاق، ثبت اختراعات، ثبت موسسات، ثبت املاک و جلوگیری از اختلافات بین مردم می باشد.

سلامتی خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های بسیار مهم در طرح تحول قوه قضائیه ثبت و تنظیم سند رسمی است که براساس آن برای تمام املاک باید به طور اجباری، در سازمان ثبت اسناد، سند رسمی صادر گردد.
وی اضافه کرد:این طرح در ۱۷ ماده و ۳۲ تبصره به تصویب مجلس در سال ۹۹ رسیده  و منتظریم تا تاییدیه از سوی شورای نگهبان بر این قانون زده شود که آن را به اجرا درآوریم.

وی همچنین بیان داشت: مساحت کل استان قم  ۱۱۲۳۰۰۰ هکتار است که ۹۸ درصد آن اراضی ملّی است. اگر بتوانیم همین اراضی ملی را در سامانه های دقیق جغرافیایی و ماهواره ای ثبت نماییم و سند آنها تنظیم شود حدود این استان با استان های مجاور دقیقا مشخص خواهد شد.