به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی با حضور در یکصد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، پیگیری کسب رضایت شهروندان را یکی از مهمترین اهداف شهرداری ذکر کرد و افزود: به اذعان افراد نیک‌اندیش و دلسوز شهر، فضای عمومی شهر و خدمات شهری مورد رضایت مردم اصفهان است که از این بابت بسیار خرسندیم.
وی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده، تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها مانند پروژه‌ های رینگ چهارم و سالن اجلاس، علاوه بر دارا بودن ارزش های شهری، دارای ارزش های فرا شهری و ملی هستند.
الگو شدن اصفهان نتیجه وحدت و انسجام میان ارکان مختلف استان است
شهردار اصفهان با اشاره به کلنگ‌ زنی پروژه تراموا در آینده ‌ای نزدیک، تصریح کرد: احداث تراموا که در سال جدید آغاز می شود طرحی است که مورد قبول و اقبال کارشناسان و متخصصان است.
وی اصفهان را مرجع دیگر کلانشهرها ذکر کرد و بیان داشت: این امر نتیجه وحدت و انسجام میان ارکان مختلف استان و تعامل میان شهرداری و شورا بوده است، وحدتی که می ‌تواند مسیرهای سخت پیش رو را هموار کند.
نوروزی با اشاره به برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح”، تاکید کرد: هفته گذشته در اصفهان دو افتتاح و یک کلنگ‌زنی داشتیم و امروز نیز با حضور مردم چند افتتاح خواهیم داشت و این فرآیند تا پایان سال ادامه دارد که به معنای زنده بودن و پویایی شهر است. از نمایندگان استانداری دعوت می کنم برای ارائه گزارش فعالیت‌های شهری به استاندار در این برنامه های افتتاحیه پروژه‌های عمرانی با عنوان “هر یکشنبه یک افتتاح” حضور یابند.
وی با بیان اینکه مردم از سامانه اصفهان نما با شعار “شهر با چند کلیک” رضایت دارند، افزود: کارشناسان در این خصوص به شهرداری اصفهان نمره الف داده اند که به معنای عملکرد خوب شهرداری در این حوزه است.
شهردار اصفهان، تهاتر و اخذ مشارکت با مقامات عالی کشور را برای تامین اعتبار پروژه های عمرانی شهر ضروری دانست و افزود: در صورت ادامه پیدا کردن کمک‌های استاندار اصفهان در اخذ اعتبارات ملی، شاهد استمرار و توفیق بیشتر در پروژه های عمرانی خواهیم بود.
وی در ادامه با بیان اینکه برای جاری بودن زاینده رود هر اقدامی که لازم بود انجام داده ایم، گفت: برای ایجاد امید که نیاز حیاتی جامعه است تلاش خواهیم کرد و هر اقدام دیگری نیز مورد نیاز باشد برای جاری بودن رودخانه زاینده رود انجام می دهیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در چند ماه اخیر با تدابیری که در شهرداری اندیشیده شد و با مصوبه شورای شهر، یک هزار میلیارد تومان سرمایه را جذب کردیم، تصریح کرد: پول‌های سرگردانی که معلوم نبود در کجا سرمایه‌ گذاری می‌شود را برای صنعت ساخت‌وساز جذب کردیم و بازگشت سرمایه گذاران را شاهد بودیم. اکنون اصفهان مورد سوال برخی شهرها قرار گرفته که چه تدبیری اندیشیده که موفق شده این جذب سرمایه را محقق کند.
وی با بیان اینکه هر دو میلیارد تومان می ‌تواند برای یکصد نفر ایجاد اشتغال کند، گفت: اگر فرض کنیم هفت درصد از هزینه ساخت‌ و ساز صرف پرداخت پروانه می شود با احتساب مبالغ پرداختی برای صدور پروانه از ابتدای سال، رقمی در حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با ارائه بسته ‌های تشویقی گردش سرمایه در شهر ایجاد شده است.
یک‌رنگی و هماهنگی مدیریت شهری، سبب ساز برکت
استاندار اصفهان نیز با حضور در صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: متاسفانه کرونا هنوز پایان نیافته است و در هفته های آینده احتمالا باید شاهد موج جدیدی در این زمینه باشیم و نیازمند همراهی و همکاری همه هستیم.
عباس رضایی افزود: مدیریت شهری اصفهان در شرایط شیوع بیماری کرونا مشارکت فعالی در ارائه بسته‌های بهداشتی و حمل‌ونقل شهری داشت. امیدواریم این همراهی‌ها در آینده نیز ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد پروتکل های سختگیرانه برای مترو، اتوبوس و تاکسی، تصریح کرد: نگرانی ما ورود مسافرین از دیگر شهرهای کشور به اصفهان به ویژه شهرهای گرمسیری است و خواهشمندیم که از همین امروز در اتوبوس های و مترو پروتکل ها سختگیرانه تر شود.
وی ادامه داد: تیمی برای بررسی وضعیت بیمارستان های اصفهان به خصوص در زمینه بیمارستان کودک را در دستور کار قرار خواهیم داد.
استاندار اصفهان با درخواست از شهردار و اعضای شورای شهر برای حمایت از مشاغل آسیب دیده، اضافه کرد: اصفهان شهری با اصالت و جهانی است که اقتضا می کند شهرداری و شورای شهر به همه ابعاد آن بپردازند.
وی یک‌رنگی و هماهنگی میان اعضای شورای شهر و مدیریت شهری را سبب‌ساز برکت در شهر دانست و از آن‌ها خواست بر روی اصول شهروند مداری، عدالت‌مداری، شفافیت، برنامه محوری و تخصص محوری تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.
رضایی با بیان اینکه اصفهان تنها شهری است که دولت قبول کرده تمام ۷۰۰ دستگاه اتوبوس آن را بازسازی کند، گفت: این امر با پیگیری ویژه شهردار اصفهان و معاون مالی شهرداری محقق شده است؛ در کنار آن گسترش محورهای دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان نیز با وجود تمام مشکلات باید در دستورکار مدیریت شهری قرار بگیرد تا به سوی شهر و شهروند سالم حرکت کنیم.
وی با اشاره به معضلات مسکن در اصفهان، تصریح کرد: روز گذشته پس از مذاکره با معاون اول رئیس جمهور، کارگروهی تشکیل و قرار شد گزارشی از وضعیت اجاره‌بها در اصفهان ارائه شود؛ از شهردار اصفهان نیز برای حضور در این کارگروه دعوت می‌کنیم. همچنین اگر کارگروهی تخصصی برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان تشکیل شود، اثرات مثبتی بر روی شهر خواهد داشت.
رضایی شهروندمداری،‌ عدالت محوری، ارزش مداری و تخصص گرایی را سرلوحه برنامه های خود ذکر کرد و افزود: در تلاشیم تا به حضور ۳۰ درصدی بانوان در عرصه های مدیریتی دست پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه برنامه های خاصی برای ورودی های شهر اصفهان ایجاد شود؛ تاکید کرد: ورودی جنوبی اصفهان چهره مناسبی برای شهر ندارد.
استاندار اصفهان گفت: رینگ چهارم فقط متعلق به شهر اصفهان نیست هر چند که این شهر باید کمک بیشتری در این پروژه داشته باشد.
وی با تاکید بر ایجاد محورهای دوچرخه سواری در شهر، افزود: دوچرخه سواری و استفاده بیشتر از دوچرخه سبب داشتن هوا و شهروندان سالمتر خواهد بود.
رضایی اضافه کرد: شهروندان برای ورود و خروج ورزشگاه نقش جهان با مشکل رو به رو شده اند که لازم است تدابیری برای آن اندیشیده شود. همچنین پدافند غیرعامل شهر اصفهان موضوع بسیار مهمی است و من نگران اصفهان و آتش سوزی در محل هایی مانند بازار اصفهان هستم.
استاندار اصفهان از تلاش ها و پیگیری های مکرر و ویژه شهردار اصفهان برای پیشبرد برنامه ها و حل مشکلات پروژه های عمرانی شهر تشکر کرد و گفت: بسیاری از مشکلات شهر در سایه انسجام و تعاملی که ایجاد شده، حل می شود.